۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۴۸۹
امام جمعه شهر داران:

زینب با پشتوانه تربیتی حضرت زهرا قهرمان کربلا شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه داران با بیان این‌که حضرت زینب(س) هر کجا رسید مانند شیر بنی هاشم تاروپود دشمن را بهم ریخت، گفت: حضرت زینب اگر قهرمان کربلا شد به خاطر تربیت صحیح حضرت فاطمه زهرا(س) بود.
امام جمعه داران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهر داران، امروز در مراسم شبیه خوانی(خطبه خوانی) حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در سالن فرهنگی ورزشی سپاه داران، گفت: حضرت زینب(س) هر کجا رسید مانند شیر بنی هاشم تاروپود دشمن را بهم ریخت.

 

 

وی ضمن تسلیت این ایام محضر آقا امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و همه مردم، افزود: هدف بردن اسرای کربلا به شام و مجلس یزید، برچیدن سفره علویون و حسین بن علی(ع) بود، دشمنان فکر می کردند می توانند آزادانه به غارت بپردازند.

 

 

خطیب جمعه داران عنوان کرد: ولی ما دیدیم که حضرت زینب(س) با آن همه خستگی، داغ، غم و اندوه وقتی وارد شام شدند در آن مجلس، خطبه ای خواند و جلسه ای تشکیل داد و حقایق را به گونه ای بیان کرد که یزید و حاضران در جلسه را متعجب کرد و یزید گفت: کسی تا این زمان نتواسته بود تار و پود ما را بهم بزند.

 

 

حجت الاسلام سیاوشی ادامه داد: حضرت زینب(س) نگذاشت قیام امام حسین(ع) نیمه کاره و ناقص بماند و بسیار خوب هم توانست این مأموریت را تکیمل کند؛ این جاست که همه ما باید از این واقعه عظیم درس بگیریم.

 

 

وی با بیان روایتی از امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: بعد از شهادت حضرت زهرا(س) امام علی(ع) مجلس تفسیری گذاشت که درآن افراد معدود و مشخصی حضور داشتند، در آن جلسه حضرت ضمن اشاره به مناسبت های مختلف می فرماید: «پس از سال ها فرزند من حسین(ع) در کربلا حضور پیدا می کند و مصیبت هایی را متحمل می شود.»

 

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر داران اضافه کرد: حتی حضرت گاهی اشاره می کرد که در آن جا وظایفی بر عهده هر کدام از افراد حاضر از جمله حضرت زینب(س) خواهد بود.

 

 

وی گفت: در این بین حضرت زینب(س) به نکته ای اشاره فرمود: «پدر جان همه اینهایی که می  فرمایی وقتی مادرم زهرا(س) زنده بود، در 4 سالگی ام بیان فرمود، مادرم طوری مرا تربیت داد که اگر قیام عاشورا همین امرز اتفاق بیفتد من این آمادگی را دارم.»

 

 

امام جمعه داران با بیان این که حضرت زینب به یکباره دارای این شخصیت نشد و یک دفعه حضرت زینب نشد، ایشان مانند کوهی در مقابل مصائب ماند، تصریح کرد: حضرت زینب هیچ گاه در مقابل  این مصائب احساس پشیمانی و عقب نشینی نکرد و همواره استقامت نمود، این بزرگوار هر کجا رسید مانند شیر بنی هاشم تاروپود دشمن را بهم ریخت.

 

 

حجت الاسلام سیاوشی متذکر شد: مادران باید حواسشان جمع باشد و به تربیت فرزندان خود توجه ویژه ای داشته باشند، مراقب دختران و پسران خود باشیم؛ مادران و خواهران بدانند که اگر می خواهند پیرو حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) باشند باید بدانند فرزندان خود چه می کنند، کجا می روند و با چه کسانی معاشرت دارند.

 

 

وی در پایان ابراز کرد: برکات چنین جلساتی در این است که بدانیم حضرت زینب اگر قهرمان کربلا شد به خاطر تربیت صحیح حضرت فاطمه زهرا(س) بود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات