۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۳۵۵۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

شیعه از تهدیدهای دشمن هراسی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضور بیش از 20 میلیون نفر در همایش بزرگ شیعه در عراق بیانگر این است که شیعه از تهدیدات دشمن هراسی ندارد.
حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم سوگواری اربعین حسینی در مصلای بقیه الله الاعظم کاشان گفت: هرچند درگذشته و در زمان جنگ تحمیلی و در ادامه آمریکا وارد منطقه شد و راه کربلا بسته بود اما هیچ سالی مانند امسال راه کربلا پرخطر نبود و در حالی که دشمن جونی و خونی شیعه داعش جنایتکار و وهابی و تکفیری ها بر چندین منطقه عراق تسلط داشتند و خمپاره های آنها جلوی پا شیعه منفجر می شد اما زائران کربلا بدون هراس از این وضعیت راهی عراق شدند.

 

وی افزود: امسال درحالی که امنیت عراق زیر سؤال بود، در اربعین حسینی شیعیان جهان بدون توجه به تهدیدهای دشمن از سراسر جهان راهی کربلا شدند و حتی بیش از سال گذشته کربلا پذیرای زائرین امام حسین بود.

 

حجت الاسلام صابری اراکی یاد آورشد: امسال در حالی که یکی از پرخطرترین سال ها برای شیعه بود اما حضور 16 میلیون زائر عراقی در بین نجف و کربلا و بین الحرمین و چهار و نیم میلون نفر زائر از سراسرجهان و در مجموع حضور بیش از 22 میلیون نفر در این همایش بزرگ شیعه در عراق بیانگر این است که شیعه از تهدیدات دشمن هراسی ندارد.   

 

وی افزود: این 22 میلیون زائر امام حسین(ع) همان کسانی هستند که توسط آنها خدا می خواهد نور امام حسین روشن باشد اما دشمن تلاش می‌کند تا نور امام حسین خاموش باشد.

 

به گفته وی، زائران کربلا عاشقانی هستند که فاصله 85 کیلومتری نجف تا کربلا را سه روز پیاده و با پاهای تاول زده فقط به عشق اباعبدالله الحسین و دیدن دو گنبد امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس می آیند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این که امام حسین(ع) چراغ هدایت است و نور خدا است که هیچ گاه خاموش نخواهد شد گفت: دشمن امروز با جنگ نرم که بارها خطر جنگ نرم و با قصد خاموش کردن نور امام حسین وارد میدان شده است.  

 

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: دشمن در هیچ زمانی دست از دشمنی با ملت غیور و شهید داده و تربیت شده قرآن و اهل بیت(ع) برنداشته است و در هر برهه ای از زمان با ترفندی وارد میدان شده است.

 

به گفته وی دشمن در جنگ نرم خود با ملت ایران یک بار مواد مخدر صنعتی و سنتی و کاهش سن اعتیاد، یکبار با سایت های مبتذل و فیلم های مستهجن و امروز با ماهواره ها وارد حریم خانه ها شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین شبه افکنی و فرافکنی با هدف برهم زدن اتحاد بین شیعه و سنی را یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای مبارزه با ملت ایران دانست و یاد آورشد: بر همین اساس امام راحل بر حفظ وحدت بین شیعه و سنی تأکید داشت و می دانست در آینده داعش و اسلام آمریکایی خواهد آمد و مسلمانان به ظاهر مسلمان اما دلار گرفته و پوند و یورو گرفته ای که از سوی کاخ نشینان سفید و صهیونیست با نام لا اله الا الله و با پرچم پیامبر به قصد ضربه زدن به اسلام وارد میدان خواهند شد.

 

لازم به ذکر است، مراسم سگواری اربعین حسینی، هماره با یادبود شهدای شرکت فتح المبین و اقامه نماز جماعت به امامت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان توسط ستاد مراسم اربعین در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات