۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۳۵۸۶۴
آیت الله تسخیری:

شکست تکفیر‌ی‌ها در عراق و سوریه امید مسلمانان را تقویت می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تسخیری گفت: سلفی ها و القاعده هرکاری کردند تا صدای بیداری اسلامی خفه شود موفق نشدند و شکست نیرو های تکفیری در سوریه و عراق امید مسلمانان را تقویت می کند
آيت‌الله محمد علي تسخيري، مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام امروز در همایش بررسی تحولات جهان اسلام با عنوان بررسی تحولات جهان اسلام، فرصت ها و چالش های پیش رو که به مناسبت هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: در آیات انتهایی سوره حشر قرآن ما را به پیشگویی و برنامه ریزی برای آینده تشویق می کند.
 
وی افزود: امام رحمه الله علیه در کتاب چهل حدیث خود از آیت الله شاه آبادی که استاد ایشان بوده اند یاد می کند و متاثر از شخصیت ایشان خواندن سوره حشر را توصیه می کنند، که همه مفسران برای زندگی و عالم آخرت آمادگی داشته باشند.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان اینکه انسان باید در همه حال خوف و رجا را در کار هایش در نظر بگیرد، اظهار کرد: باید انسان بین خوف و رجا تعادل را برقرار سازد و انسان مومن در برنامه ریزی برای آینده باید این حفظ تعادل را در نظر داشته باشد.
 
آیت الله تسخیری با اشاره به حرکت بیداری اسلامی در جهان اسلام گفت: حرکت بیداری اسلامی حرکت مبارکی بود که مظاهر زیادی برای پیروزی و آینده اسلام داشت.
 
وی با اشاره مساله گفت وگوی ادیان اظهار کرد: گفت وگوی ادیان گفت وگوی چهره های انسانی است و فعالیت و دعوت به صلح عادلانه از چهره های انسانی است.
 
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد قوی و ارتباط با اتحادیه های اسلامی و شخصیت های مسلمان در آینده انقلاب اسلامی تاثیر گذار است.
 
آیت الله تسخیری در ادامه گفت: سلفی ها و القاعده هرکاری کردند تا صدای بیداری اسلامی خفه شود موفق نشدند و شکست نیرو های تکفیری در سوریه و عراق امید مسلمانان را تقویت می کند./818/پ203/ج
ارسال نظرات