۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۳۵۹۷۹

سفر تبلیغی آیت الله شبستری به اوکراین/ دیدار با اسقف اعظم اورتودکس

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در سفری تبلیغی به کشور اوکراین در جمع شیعیان شهر کیف حضور یافت.
سفر آيت الله شبستري به اوکراين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در جریان سفر به کشور اوکراین در مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی مسلمانان و شیعیان شهر کیف حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

 


وی همچنین به صورت جداگانه در مراسم عزاداری شیعیان آن حضرت در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیف، حسینیه شیعیان و همچنین بیت الزهرا(س) حضور یافت و به تبیین اهداف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

 


امام جمعه تبریز در سخنانی با تأکید بر لزوم وحدت و همدلی بین پیروان ادیان الهی، پرهیز از خشونت و افراطی گری و نفی سکولاریزم و دین گریزی اظهار داشت: نهضت حسینی محور وحدت پیروان ادیان و مذاهب الهی به شمار می‌رود، چراکه همه آزادگان جهان دوستدار مکتب آن حضرت هستند.

 


نماینده خبرگان رهبری همچنین در جریان این سفر ملاقات هایی با پاتریارک فیلارت اسقف اعظم اورتودکس اوکراین، شیخ احمد تمیم مفتی مسلمانان اوکراین و همچنین حسن الدینوف مفتی مسلمانان تاتار کیف داشته است.

 


بنابر این گزارش، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در این دیدارها در خصوص ضرورت وحدت امت اسلامی برای مقابله با فتنه دشمنان دین رسول الله(ص)، نقاط مشترک پیروان ادیان الهی، پرهیز از خشونت و افراطی گری، چگونگی مقابله با تبلیغات سوء گروهک‌های تروریستی و افراطی در جهان به ایراد سخن پرداخت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات