۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۳۶۳۵۲
نماینده طلاب و فضلای حوزه علمیه:

وحدت حوزه و دانشگاه با همایش و سمینار حاصل نمی‏شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اهمیت وحدت در جامعه گفت: در رابطه با ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه نباید به برگزاری سمینار بسنده کرد و با برنامه ریزی دقیق و بلند مدت می توان به این مهم دست یافت.
حجت الاسلام علي قرباني عضو مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه
حجت الاسلام علی قربانی، نماینده طلاب و فضلای قائنات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شخصیت شهیدان مفتح و مطهری گفت: اضافه بر اینکه برقراری تعامل بین حوزه و دانشگاه نیازمند روحیه ای فعال و منعطف است باور داشتن دانشگاه لازمه برقراری این ارتباط خواهد بود.
 
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه ادامه داد: مقدس مآبی و تحجر باعث می شود که افراد به گونه ای دیگر به دانشگاه‏ها نظر داشته باشند و دانشگاه را به عنوان یک نهاد، که می تواند باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی شود ندانند.
 
حجت الاسلام قربانی افزود: دانشگاهیانی که حوزه را باور ندارند نیز موجب فاصله گرفتن دانشگاه از حوزه می شوند که این به ضرر مردم، مسؤولان و نظام است.
 
وی برگزاری سمینارها و همایش های متعدد را بیهوده ارزیابی کرد و ضمن تأکید بر ترویج افکار شهید مفتح اظهار داشت: حوزه باید نیاز دین به علوم و تکنولوژی را باور کند، دانشگاه نیز بپذیرد که ورود دین در تکنولوژی و علوم جدید الزامی است و پیشرفت علومی مانند بهداشت، درمان، اهدای کلیه و مانند آنها همراه با اضافه شدن مسائل شرعی انجام شود.
 
نماینده طلاب و فضلای قائنات گفت: امروز خیلی ها حوزه و دانشگاه را به دو بال نظام می دانند ولی اعتقاد و باور به این مسأله وجود خارجی ندارد، مشکل این است که همه می دانند اگر حوزه برای دانشگاه ارزش و تقدس قائل شود و دانشگاه خود را نیازمند حوزه بداند نظام پیشرفت چشمگیری خواهد داشت لیکن وقتی حوزه و دانشگاه خود را مستقل از یکدیگر بدانند و همدیگر را باور نکرده و نیازمند هم ندانند آن وحدت ایجاد نخواهد شد.
 
حجت الاسلام قربانی پیشنهاد کرد: حوزه می بایست معاونت دانشگاه داشته باشد و در دانشگاه های ما معاونت حوزه ایجاد شود، همایش ها برای ارتباط بهتر حوزه و دانشگاه کفایت نمی کند؛ اگر حوزه برای ارتباط بهتر با دانشگاه راهکار مشخصی ندارد از آمد و شد طلاب به دانشگاه جلوگیری نکند.
 
وی برقراری ارتباط حوزه و دانشگاه را نیازمند یک برنامه ریزی طولانی مدت دانست و اضافه کرد: یک چشم انداز ده تا بیست سال در صورت تلاش همه جانبه و حتی ورود شورای انقلاب فرهنگی و دیگر نهادها برای برقراری این ارتباط لازم است.
 
عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت اشاره کرد و گفت: ما فرصت ها را از دست داده ایم، این وحدت نیاز به قانون، فرهنگ و استفاده از افرادی چون آقای حداد عادل در قالب کادر حوزه و دانشگاه داریم.
 
حجت الاسلام قربانی با اشاره به متون اصلی علوم انسانی دانشگاه که برگرفته از علوم غربی و سکولار است افزود: اسلامی شدن دانشگاه با جدا کردن دختر و پسر انجام نمی شود، اسلامی شدن متون درسی سبب می شود که اسلام در باطن دانشجو نهادینه شود و آن زمان دانشگاه اسلامی خواهیم داشت و اینجا لزوم اسلامی شدن محتوای متون درسی مشخص می شود./836/ت302/ج
ارسال نظرات