۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۳۶۵۱۴
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز:

تأسیس بنیاد نخبگان حوزه و دانشگاه در استان البرز امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز گفت: نخبگان حوزه و دانشگاه نقش رهبری را در مدیریت وحدت راهبردی ایفا می کنند بنابراین هماهنگ سازی فعالیت های آنان از طریق سازماندهی می تواند نقش مفیدی ایجاد کند.
حوزه و دانشگاه
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، اعظم فرهادکیایی، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز در مراسم هم‌اندیشی نخبگان حوزه و دانشگاه که ظهر امروز در مصلی نماز جمعه کرج برگزار شد، گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگاری های ارزشمند امام بزرگوار ماست.
 
وی ادامه داد: این مسأله هم مانند همه تدابیر و تصمیم های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما، آن حکیم عالی مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکی از برکات وجودی ایشان بوده و هست.
 
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته مستقل و جامعه پیشاهنگ حرکت کنند.
 
فرهادکیایی تصریح کرد: در راستای این هدف بزرگ مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه پیام نور استان در مورد توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی، کاربردی و آموزشی امضا کرده است.
 
وی به طرح ها و برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری همایش، کارگاه آموزشی، ارائه مشاوره های علمی تخصصی، تبادل اطلاعات و مستندات علمی و پژوهشی و تامین نیروی انسانی تخصصی برای انجام طرح های تحقیقاتی مشترک از اهم این فعالیت ها است.
 
وی افزود: اعزام مبلغ و کارشناس مذهبی در مناسبت ها و برگزاری دوره های آزاد علوم دینی به ویژه فقه و اصول ویژه دانشجویان و ارسال مشاور برای مشاوره های عمومی و خصوصی و تلاش برای تدوین جزوه یا کتاب های آموزشی در رشته های مشترک حوزه و دانشگاه از برنامه های اساسی مرکز مدیریت استان است.
 
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران استان البرز تصریح کرد: برگزاری دوره های ضمن خدمت با محوریت دروس حوزوی برای کارکنان در قالب حوزه دانشجویی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مشترک با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، و ورزشی و ایجاد شرایط دسترسی به بیش از 600 پایان نامه و دسترسی به کتابخانه های مدارس علمیه از طرح های مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان است.
 
وی تصریح کرد: متولیان دیپلماسی فرهنگی برای ایجاد پل ارتباطی مناسب میان حوزه و دانشگاه بایستی ابزارهای مناسب برای انتقال متقابل دستاوردهای علمی و فقهی را فراهم کنند.
 
فرهادکیایی با اشاره به مهمترین ابزارهای دیپلماسی عمومی برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: افزایش هم اندیشی میان نخبگان حوزه و دانشگاه با بخش معارف اسلامی صدا و سیما و ایجاد وب سایت بنیاد نخبگان حوزه و دانشگاه با هدف افزایش بهره وری از محیط های مجازی از مهمترین ابزارها است.
 
وی تأسیس بنیاد نخبگان حوزه و دانشگاه را راهکاری در جهت تقویت روشنفکری دینی عنوان کرد و گفت: مدرسان،دانشجویان و پژوهشگران ممتاز حوزه و دانشگاه نقش رهبری را در مدیریت وحدت راهبردی ایفا می کنند بنابراین هماهنگ سازی فعالیت های آنان از طریق سازماندهی می تواند نقش مفیدی ایجاد کند.
 
وی در پایان با تأکید بر اجتناب از انجام فعالیت‌های پژوهشی موازی،یادآور شد: ایجاد بانک اطلاعات پژوهش های حوزه و دانشگاه با هدف توسعه بهره وری از دستاوردهای علمی و اجتناب از فعالیت های پژوهشی موازی می تواند گام موثری در این راستا باشد./801/پ202/ب6
ارسال نظرات