۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۳۶۵۸۲
امام جمعه نکا:

وقف سنت اهل بیت برای ترویج و گسترش اسلام ناب در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با مهم دانستن جایگاه وقف در دین مبین اسلام، گفت: وقف سنت ماندگار اهل بیت(ع) برای ترویج و گسترش اسلام ناب در جامعه است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: گسترش فرهنگ وقف موجب حل بسیاری از مسایل و نیازهای اجتماعی می شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که وقف باقیات صالحات است و انسان وقف کننده با وجود این که از دنیا می رود، اما آثار کار خیر او برای جامعه باقی می ماند، افزود: به همین دلیل همه ما باید در ترویج وقف به عنوان امری ماندگار در جامعه تلاش کنیم چرا که منفعت آن به همه برمیگردد و منفعت آفرین است.

 

وی با اشاره به پیاده روی اربعین و حماسه آفرینی در این روز خاطر نشان کرد: آنچه امسال در ایام اربعین حسینی به نمایش گذاشته شد نمایشگاهی از عشق و ارادت خالصانه مردم به حضرت اباعبدالله(ع) و اعتقاد درونی به نقشه راه امام حسین(ع) بود.

 

امام جمعه نکا با اشاره به انجام فجایع مختلف در جهان خاطر نشان کرد: تروریست های داعش چند روز قبل، بیش از یکصد زن مسلمان را در فلوجه ی عراق که حاضر به جهاد نکاح نبودند، اعدام کردند و این، تنها گوشه ای از جنایات گروه های تکفیری است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: باید جهان در برابر این جنایت ها بیاستید و از حقوق بشریت دفاع شود و استکبار و ایادی کفر بدانند که تنها شعار حقوق بشر سر دادن مهم نیست بلکه باید در عمل زا مستضعفان و مظلومان دفاع شود.

 

وی همچنین با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت نبی اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: باید در بزرگداشت این ایام تلاش فراوان صورت گیرد تا هیأت های مذهبی و مردم این ایام سوگواری را همچون سال‌های گذشته با منزلت خاص برگزار کنند.

 

خطیب جمعه شهرستان نکا در پایان خود و نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش کردند و گفت: باید به گونه‌ای زندگی کنیم که نه حق‌الله به گردن ما باشد و نه حق الناس، نه اهل دزدی باشیم و نه اهل فسخ و فجور چرا که در قیامت، مردم آنقدر گرفتارند که به هیچ وجه حاضر نیستند از حق خود بگذرند و باید بدانیم راضی کردن مردم برای اینکه از حق خود بگذرند، سخت است و باید کاری کنیم که حق الناس بر گردن ما نباشد و این، در پرتو تقوای الهی است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات