۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۷۶۲
عضو هیأت علمی جامعه‏المصطفی مطرح کرد؛

بزرگنمایی اختلافات جزئی جهان اسلام ترفند رسانه‌ای استکبار

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فقه مقارن مجتمع آموزش عالی فقه آمریکا و انگلیس را در تاریخ از مهم‌ترین علل اختلافات قومی-مذهبی دانست و تصریح کرد: مستکبران جهان در طول تاریخ با برنامه‏های حساب شده اختلافات کوچک قومیتی و مذهبی را با کمک رسانه‏های قدرتمند خود بزرگ جلوه می‏دهند و رقبای غافل خود را مشغول مسائل داخلی کرده و با سلطه فرهنگی بر آنها منافع بیشتری را به غارت می‏برند.
حجت‌الاسلام سيد حسن عابديان، دبير علمي همايش بين‌المللي امت اسلامي؛ مباني و مؤلفه‌ها

حجت‏الاسلام سید حسن عابدیان، عضو هیأت علمی جامعه‏المصطفی العالمیه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره لزوم تداوم وحدت در جامعه اسلامی گفت: وحدت در بین امت اسلامی مورد تأکید قرآن کریم، پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده که بروز و ظهور آن در گزارشات ناقله از زندگی امام علی(ع) به وفور دیده می‏شود.

 

وی ایجاد شکاف و اختلاف در بین امت اسلامی را عدم تبعیت مسلمانان از ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار داشت: پیدایش اختلاف در بین مسلمانان در اواخر عمر شریف امام حسن عسکری(ع) بروز پیدا کرد زیرا مردم با غیبت امام و هادیان دین به سمت سلایق و برداشت‏های شخصی خود از دین و قرآن سوق پیدا کردند.

 

مدیر گروه فقه مقارن مجتمع آموزش عالی فقه در بیان علل اختلاف در امت اسلامی خاطرنشان کرد: عدم شناخت صحیح از اسلام، تعصبات جاهلی نسبت به حب و بغض‏ها، عدم توجه به مسائل کلان جامعه اسلامی، عدم تبعیت از سیره اهل بیت(ع) و بزرگان دین و بی اطلاعی از معارف دین از مهم‏ترین علل وجود اختلاف در بین امت اسلامی است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه قم به بیان راهکارهایی برای تداوم وحدت پرداخت و ابراز داشت: روشنگری و تبیین تاریخ و سیره معصومین درباره وحدت، دفع شبهات به صورت منطقی و عقلی و پذیرش بدون تعصب معارف دینی از سوی مردم از راهکار‏های مهم در تداوم وحدت در بین مسلمانان است.

 

حجت‏الاسلام عابدیان ارتباط علمی و فرهنگی مذاهب مختلف اسلامی را بسیار ضعیف توصیف کرد و اظهار داشت: متأسفانه مراکز علمی جهان اسلام ارتباط علمی صحیح و مؤثری با یکدیگر ندارند و این از مهم‏ترین علل وجود فاصله بین مذاهب مختلف است.

 

وی مستکبران جهان مانند آمریکا و انگلیس را در تاریخ از مهم‌ترین علل اختلافات قومی-مذهبی دانست و تصریح کرد: مستکبران جهان در طول تاریخ با برنامه‏های حساب شده اختلافات کوچک قومیتی و مذهبی را با کمک رسانه‏های قدرتمند خود بزرگ جلوه می‏دهند و رقبای غافل خود را مشغول مسائل داخلی کرده و با سلطه فرهنگی بر آنها منافع بیشتری را به غارت می‏برند.

 

عضو هیأت علمی جامعه‏المصطفی العالمیه نقش انقلاب اسلامی را در تداوم  احیای وحدت در اسلام بسیار مهم خواند و تأکید کرد: هدایت‏گری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و درک صحیح ایشان از اسلام، وحدت را در جامعه اسلامی به بهترین نحو در طول حیات انقلاب تداوم بخشیده و بدون تردید نقش انقلاب اسلامی در این امر در طول تاریخ اسلام بی‏نظیر بوده است./1329/ت302/س

ارسال نظرات