۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۳۶۷۸۵
روزنامه اسپانیایی الموندو:

فلسطین در جنگ دیپلماتیک علیه اسرائیل پیروز شد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه 'الموندو' چاپ اسپانیا از پیروزی فلسطین در جنگ دیپلماتیک اخیر علیه اسرائیل و تصویب قطعنامه ای با اکثریت آراء و تاکید بر حاکمیت دایمی مردم فلسطین بر این سرزمین از جمله قدس شرقی در شورای امنیت خبر داد.
غزه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه اسپانیایی الموندو نوشت: 165 کشور از جمله اسپانیا به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها شش عضو این سازمان به این قطعنامه رای منفی دادند.

 

همچنین نمایندگان 9 عضو سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

 

این روزنامه ادامه داد که تصویب قطعنامه مذکور به نفع فلسطین از سوی 165 کشور ضربه محکمی به اسرائیل است، زیرا این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می خواهد به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی بشر دوستانه پایبند باشد و از منابع طبیعی در سرزمین فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی سوء استفاده نکند و موجب هدر رفتن آن نشود و دست از انهدام منابع طبیعی حیاتی مردم فلسطین بردارد.

 

همچنین این قطعنامه از رژیم صهیونیستی می خواهد دست از اقدامات ضد زیست محیطی از جمله انداختن زباله های خانگی و صنعتی در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس اشغالی بردارد.

 

مجمع عمومی سازمان ملل امروز با اکثریت آرا قطعنامه ای تحت عنوان 'کمک رسانی به مردم فلسطین' را تصویب کرد.

 

این قطعنامه در همه زمینه ها از کشورهای عضو سازمان ملل و موسسات مالی بین المللی وابسته به آن می خواهد در اسرع وقت و با سخاوتمندی از طریق همکاری صمیمانه با سازمان آزادیبخش فلسطین و دیگر موسسات رسمی فلسطین، کمک اقتصادی و اجتماعی در اختیار فلسطینیان قرار دهند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات