۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۶۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مدیران جامعه اسلامی نیازمند سیره عملی پیامبر اکرم هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به سیره رفتاری پیامبراکرم(ص) با دشمنان اشاره کرد و گفت: مردم و مسؤولان باید از سیره پیامبراکرم(ص) درس بگیرند و با مستکبران سازش نکنند چنان که حضرت با همه مردم حتی غیر مسلمان‌ها مهربان بودند اما با مستکبران و کینه‌توزان، طبق نقل قرآن کریم «الشداء علی الکفار» بودند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: این مناسبت‌ها فرصت مغتنمی برای جهان اسلام است تا به ظرفیت‌های عظیم و حیات بخش دین اسلام توجه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام به عنوان کامل ترین دین آسمانی از سوی پیامبراکرم(ص) به بشریت عرضه شد تا با عدالت‌خواهی انسان‌ها را از دست مستکبران و طواغیت آزاد کند و به اوج قله کمال برساند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اسلام با کتاب آسمانی بی‌نظیرش، معارف بلندی را برای سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها بیان فرموده است که مسلمانان باید از این ظرفیت عظیم بهترین استفاده را داشته باشند.

 

وی با اشاره به سیره عملی و گفتاری پیامبراکرم(ص) ابراز کرد: سیره عملی پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در همه زمینه‌ها راهنما و چراغ راه مسلمانان است چنان که با طبقات مختلف جامعه ارتباط داشتند و برای هر کدام جایگاه و حقی قائل بودند.

 

امام جمعه شهر کرد به سیره رفتاری پیامبراکرم(ص) با دشمنان اشاره و تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید از سیره پیامبراکرم(ص) درس بگیرند و با مستکبران سازش نکنند چنان که حضرت با همه مردم حتی غیر مسلمان‌ها مهربان بودند اما با مستکبران و کینه‌توزان، طبق نقل قرآن کریم «اشداء علی الکفار» بودند.

 

وی گفت: کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که با انقلاب اسلامی دشمنی ندارند و یا حتی تعامل دارند که ما می‌توانیم در کنار آنها با مسالمت زندگی کنیم و در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و... داد و ستد داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به آیه «انک لعلی خلق عظیم» درباره پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و افزود: خلق عظیم فقط به معنای اخلاق خوش نیست بلکه پیامبراکرم(ص) با جامعیتی که داشتند در همه زمینه‌ها از کمال مطلوب برخوردار بودند و بدون افراط و تفریط از ظرفیت‌های بشری استفاده می‌کردند./908/ت302/س

ارسال نظرات