۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۳۶۸۱۵
حجت‏الاسلام ذوالنور درگفت وگو با رسا:

نقاب فریبنده غرب برخی را از مسیر حقیقت جدا کرده است/ مشکل ما با سازمان ملل در اصل مبانی حقوق بشری است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این‏که غربی‏ها بر اساس فرهنگ اومانیستی و سکولاریستی هیچ جایگاهی را برای دین و آموزه‏های دینی قائل نیستند، گفت: مشکل ما با سازمان ملل در اصل مبانی حقوق بشری است.
مجتبي ذوالنور حجت الاسلام مجتبي ذوالنور حجت الاسلام ذوالنور

حجت‏الاسلام مجتبی ذوالنور دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به صدور قطعنامه جدید حقوق بشری شورای سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، گفت: مشکل ما با سازمان ملل در اصل مبانی حقوق بشری است.

وی با بیان این‏که آنها در مسائلی مانند قصاص، دیات، مجازات اسلامی و مسائل زنان با ما مشکل مبنایی دارند، اظهار داشت: آنها اجرا کردن اکثر حکم‏های شرعی ما را جزیی از نقض حقوق بشر قلمداد می‏کنند.

حجت‏الاسلام ذوالنور در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سازمان ملل به عنوان نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی قلمداد می‏کند عدم آزادی همجنس بازان در ایران است و آنها انتظار دارند که جمهوری اسلامی آنها را به رسمیت بشناسد.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این‏که غربی‏ها بر اساس فرهنگ اومانیستی و سکولاریستی هیچ جایگاهی را برای دین و آموزه‏های دینی قائل نیستند، اظهار داشت: آنها معتقد هستند که حاکمیت نظام اسلامی در جامعه و هر کاری که دین سفارش کرده باشد مصداق نقض حقوق بشر است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر این‏که آنها امر به معروف و نهی از منکر، الزام حجاب، قصاص و دیات را نقض حقوق بشر می‏دانند، ابراز داشت: مدت 35 سال است که اسم جمهوری اسلامی در بالای لیست ناقضان حقوق بشر سازمان ملل قرار دارد و هر سال هم یک کشور میدان دار این مسأله بوده که امسال کانادا این نمایندگی را به عهده گرفته است.

وی با بیان این‏که آنها از ابزار نقض حقوق بشر برای نشان دادن خصومت خود استفاده می‏کنند، اظهار داشت: همه دنیا می‏داند که هر نوع آزادی از جنس حقوق بشری که آنها به آن اعتقاد دارند در کشورهای دیگر مانند عربستان، بحرین و دیگر کشورهای عربی خیلی گسترده‏تر از ایران است ولی سازمان ملل هیچ موضعی علیه آنان نمی‏گیرد.

حجت‏الاسلام ذوالنور با تأکید بر این‏که باید تأسف خورد به حال بعضی از روشنفکر نماها که از این موضوع برای ضربه فنی جناح مقابل استفاده می‏کنند، تصریح کرد: برخی‏ها در داخل از این ابزار برای مقصر جلوه دادن خودی‏ها استفاده می‏کنند و معتقد به این نیستند که چرا دزد، دزدی می‏کند بلکه معتقدند که چرا صاحب‏خانه از خانه خود مراقبت نکرده است.

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که در گذشته می‏گفتند ادبیات دولتمردان ما خشن و چاله میدانی است و باید با سیاست لبخند با دنیا مواجه شویم امروز شاهد بسیاری از وادادگی های آنان در مسائل مختلف کشور هستیم.

حجت‏الاسلام ذوالنور در پایان اظهار داشت: برخی از نهادهای فرهنگی کشور مانند وزارت ارشاد دچار مشکلات اساسی هستند و متاسفانه برخی‏ها در کشور چشم شان را به روی آن چهره کریه دشمن بستند و نقاب فریبنده دشمن آنها را از مسیر حقیقت جدا کرده است./922/ت302/ج

ارسال نظرات