۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۳۶۸۷۰
سردبیر مجله نقد کتب فقهی و حقوقی:

پیروان واقعی پیامبر پرچم وحدت را برافراشته نگه داشته‌اند

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پیامبر(ص) در تمام مدت رسالت خود تأکید فراوانی بر وحدت اسلامی داشته و همواره برای تحقق این امر مهم تلاش کردند، گفت: امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز توانستند با پیروی از آن حضرت پرچم وحدت را در میان بزرگان اسلام برافراشته نگه دارند.
سيد محمد علي احمدي ابهري، سردبير مجله نقد کتب فقهي و حقوقي

حجت الاسلام سیدمحمدعلی احمدی ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که در اندیشه پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، مسأله وحدت اهمیت بسزایی دارد، اظهار داشت: بعثت پیامبراکرم(ص) و دینی که حضرت به بشریت عرضه کردند نقطه عطفی در تاریخ بود که انسان را از دوران جاهلیت به دوران منطق، شعور و آگاهی کشیدند.

 

وی به اختلاف امت بعد از پیامبراکرم(ص) اشاره و تصریح کرد: متأسفانه بعد از رحلت رسول خدا(ص) دستاوردهای انقلاب ایشان نادیده گرفته شد و حکومت‌های ظلم و جور از فرصت استفاده کردند و انقلاب پیامبر اکرم(ص) را مصادره کردند.

 

حجت الاسلام احمدی ابهری، اجرای وصیت امام خمینی(ره) و اطاعت از رهبری را وظیفه مسؤولان خواند و تأکید کرد: امام خمینی(ره) با پرچم‌داری در میان بزرگان دین، بعد از پیامبراکرم(ص) توانستند فرامین اسلامی را اجرایی کنند و حکومتی بر اساس دستورات دینی پایه‌گذاری کننند.

 

وی ابراز کرد:‌ پیامبراکرم(ص) برای عزت و سربلندی اسلام، شعار وحدت سر دادند و امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی این شعار را زنده کردند و از همه مسلمانان خواستند که در این راستا گام بردارند.

 

سردبیر مجله نقد کتب فقهی و حقوقی گفت: بسیاری از اصول و فروع در میان مسلمانان مشترک است که باید بر آن مشترکات اصرار داشته باشند و از اختلافات پرهیز کنند.

 

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره وحدت جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با دقت نظر و نگاه حکیمانه بر واقعه غدیر به عنوان وجه اشتراک مسلمانان تأکید دارند که این مطلب می‌تواند مورد توجه محققان و پژوهشگران قرار بگیرد.

 

مشاور رییس کتابخانه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مطالعه و بررسی واقعه غدیر برای گسترش وحدت جهان اسلام یادآور شد: واقعه غدیر از چنان جایگاهی برخوردار است که علامه امینی از تمام علمای شیعه و مذاهب مختلف اهل تسنن برای آن شاهد می‌آورد و این رخداد را با کتاب، شعر و روایت در تاریخ اسلام ثابت می‌کند و مورد اتفاق مسلمانان می‌داند.

 

حجت الاسلام احمدی ابهری در پایان واقعه غدیر را موجب وحدت مسلمانان خواند و افزود: اصل این واقعه مورد اتفاق علمای اسلام است که می‌تواند وجه اشتراک مسلمانان نیز قرار بگیرد و به وحدت جهان اسلام منجر شود./908/ت302/ف

ارسال نظرات