۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۸۸۸

انتقاد رییس کمسیون آموزش مجلس از عدم توجه به سند اسلامی شدن دانشگاه ها

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر اجرایی شدن سند اسلامی کردن دانشگاه ها به عنوان مطالبه حوزویان و دانشگاهیان تأکید کرد و گفت: این سند زمینه تحول بزرگ در اهداف نهایی دو نهاد حوزه و دانشگاه را فراهم می کند.
زاهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع اساتید حوزه و دانشگاه بناب که با حضور تعدادی از طلاب و دانشجویان نیز همراه بود، با تأکید بر توجه به مبانی وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله در وحدت این دو نهاد علمی، تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه هاست.


وی با تأکید بر اجرایی شدن سند اسلامی کردن دانشگاه ها به عنوان مطالبه حوزویان و دانشگاهیان خاطرنشان کرد: توجه به این سند مهم و استراتژیک باید در اولویت قرار گیرد به طوری که خروجی کار نیروی انسانی دلسوز مردم، مؤمن، متعهد و متخصص برای آینده نظام بوده و منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند.


نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان این‌که حوزه و دانشگاه رسالت اصلاحی در ساختارهای غلط اجتماعی بر عهده دارند، گفت: اگر سند اسلامی شدن دانشگاه ها با نقش آفرینی و وحدت ارزشمند حوزه و دانشگاه محقق شود، زمینه تحول بزرگ در اهداف نهایی در این دو نهاد حاصل خواهد شد.


زاهدی با بیان این‌که دو نهاد حوزه و دانشگاه همواره به یکدیگر نیاز دارند، افزود: اگر این دو نهاد آرمان، هدف و چشم انداز مشترک داشته باشند و نواقص یکدیگر را برطرف کنند؛ سرنوشت تعالی بشریت به دست آنها رقم می خورد،  ما به حضور پررنگ دین در همه عرصه های علمی نیاز داریم و از طرفی حوزه علمیه هم باید باور کند که دانشگاه توان تولید علم را دارد.


وی با ابراز تأسف از ضعف دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی تصریح کرد: اکنون بهتر است به علوم انسانی بومی منتشر شده در طول تاریخ که علما و دانشمندان ما در این زمینه خوش درخشیده اند، بپردازیم، که گام های خوب شورای مدیریت حوزه های علمیه و شورای عالی انقلاب اسلامی در جهت تحکیم و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه ارزشمند است.


رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اعتبارسنجی مدارک حوزوی بر اساس سطوح مختلف تحصیلی، ایجاد شورای گسترش علوم در حوزه های علمیه به موازی وزارت علوم و بهداشت، حضور استادان معارف حوزه در دانشگاه ها و ارتباطات آکادمیک برخی حوزویان و دانشگاهیان سبب نزدیکی این دو قشر به همدیگر شده اما کافی نیست.


گفتنی است، در این نشست همچنین یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب و یکی از اساتید دانشگاه بناب به بیان نکته نظرات خود درباره مسأله وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات