۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۳۶۸۹۹

تجمع بحرینی‎های مقیم لندن مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس

خبرگزاری رسا ـ بحرینی‎های مقیم لندن با تجمع در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس خواستار عدم حمایت نظامی این کشور از بحرین شدند.
تجمع بحريني هاي مقيم لندن



به گزارش خبرگزاری رسا، دهها تن از انقلابیان و فعالان حقوق بشر بحرینی مقیم لندن، امروز با برگزاری تجمع در مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس، جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه را محکوم کردند.


معترضان بحرینی مقیم لندن با سر دادن شعارهای علیه حکومت آل‎خلیفه خواستار عدم حمایت دولت انگلیس از رژیم مستبد آل‎خلیفه شدند.


انقلابیان بحرینی با برپایی نمایشگاه خیابانی، تصاویر جنایت‎های رژیم آل‎خلیفه در معرض نمایش قرار دادند.


گفتنی است که دولت انگلیس طی توافق نامه‎ای که با رژیم آل‎خلیفه امضا کرده، قرار است که در سال جدید میلادی یک پادگان نظامی در این کشور تاسیس کند و سلاح‎های مورد نیاز نیروهای امنیتی بحرین را در اختیار آنان قرار دهد. این اقدام دولت انگلیس مورد انتقاد حامیان حقوق بشر و معارضان بحرینی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه بوده است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت، رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‎ها با سرکوبگری رژیم بحر‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم آل‎خلیفه کمک می کنند.

از آغاز انقلاب مسالمت آمیز بحرین در فوریه سال 2011 میلادی تا کنون، صدها نفر شهید، زخمی، محکوم به زندان طولانی مدت و شکنجه شده‎اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، انقلاب مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات