۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۷۲۰۶
معاونت تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری دوره‌های مشاوره ویژه طلاب حوزه های علمیه برادران استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ معاونت تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که در حوزه های علمیه برادران استان مرکزی دوره مشاوره عمومی و خصوصی برگزار شده است، گفت: اساتید در هر مدرسه علمیه یک روز کامل به ارائه مشاوره عمومی و خصوصی در رابطه با موضوعات انگیزه تحصیلی، مهارت‌های پیش از ازدواج و همچنین مهارت‌های زندگی و خانواده پرداختند.
کارگاه تخصصي مشاوره

حجت الاسلام مصطفی اوحدی، معاونت تهذیب حوزه‌ علمیه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، با بیان این‌که در حوزه های علمیه استان مرکزی دوره مشاوره عمومی و خصوصی برگزار شده است، اظهار داشت: دوره مشاوره عمومی و خصوصی ویژه طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی بر اساس سه موضوع اصلی برگزار شد که موضوع اول در راستای تحصیل در حوزه های علمیه بوده است که شامل انگیزه تحصیلی، مهارت‌های درس آموزی و آشنایی با سبک و سیاق تحصیل در حوزه های علمیه می شود.

معاونت تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این موضوع که منشأ اصلی در برخی اختلافات، ازدواج از روی نا آگاهی بوده است، تصریح کرد: به دلیل اهمیت ویژه ازدواج، مشاوره‌های پیش از ازدواج به عنوان موضوع دوم مطرح بود که در آن طلبه هایی که در شرف ازدواج بودند، نظرات و ایده های خود را مطرح کردند.

حجت الاسلام اوحدی اظهار داشت: موضوع سوم که دارای اهمیت است، بحث در رابطه با طلاب متأهل وخانواده های ایشان بود که به افراد در مورد به مهارت های زندگی و خانواده مشاوره‌هایی داده شد تا طلبه ها با سرلوحه قرار دادن مشاوره‌های کارآمد مهارت های زندگی، بتوانند در مسیر زندگانی خود موفق و سربلند باشند.

 
وی افزود: دوره های مشاوره عمومی و خصوصی ویژه طلاب در 12 مدرسه علمیه برادران استان مرکزی با موفقیت برگزار شد.


معاونت تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی گفت: این دوره با حضور حجج اسلام حسینی، جعفری و مبهوتی از اساتید مشاور معاونت تهذیب حوزه های علمیه به منظور هدایت و مشاوره به طلاب مدارس علمیه برادران استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام اوحدی ادامه داد: اساتید در هر مدرسه علمیه یک روز کامل به ارائه مشاوره عمومی و خصوصی در رابطه موضوعات انگیزه تحصیلی، مهارت‌های پیش از ازدواج و همچنین مهارت‌های زندگی وخانواده پرداختند. /842/ت302/ب6

ارسال نظرات