۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۳۷۳۰۱
حجت‎الاسلام ادیب یزدی:

برخی با ارائه تئوری سوء تفاهم به دنبال تطهیر سران فتنه هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‎الاسلام ادیب یزدی با اشاره به حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: برخی در پی آن هستند که فتنه 88 را که نیتی جز برادازی نظام اسلامی در سر نداشت را سوءتفاهم معرفی و در نهایت جهره سران فتنه را در این رهگذر تطهیر کنند.
حجت الاسلام اديب يزدي

حجت‏الاسلام مرتضی ادیب یزدی کارشناس مسائل دینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حماسه مردم ایران در روز 9 دی سال 88، گفت: ملت ایران همیشه در پیچ‏های تند انقلاب اسلامی و در وقایعی که می‏توانسته با حیثیت اسلام بازی کند در صحنه حضور داشته است.

 

وی با بیان این‏که چندین قرن است مردم ایران خود را برای ظهور مراتب غیرت دینی به آوردگاه مبارزه با نفاق رسانده‏اند، ابراز داشت: 9 دی از پر افتخارترین ایام تاریخ معاصر ایران است چرا که فتنه گران با خیال باطل فکر می‏کردند حالا که استکبار جهانی از آنها حمایت می‏کند می‏توانند جلوی اسلام و نظام اسلامی ایستادگی کنند ولی مردم با بصیرت ایران در روز 9 دی تمام شاکله آنها را به هم ریخت.

 

حجتالاسلام ادیب یزدی با اشاره به این‏که مردم در روز نهم دی ماه سال 88 مانند سیل خروشانی در کوچه ها و خیابان های شهرهای مختلف کشور جاری شدند، اظهار داشت: مردم در این روز خس و خاشاک نفاق و فتنه گران ملعون را به دره ژرف بی شرمی ریختند.

 

این کارشناس مسائل دینی با تأکید بر این‏که 9 دی یکی از بزرگ‏ترین حماسه‏های ملت ایران است، تصریح کرد: ما باید در جهت حفظ و اعتلای ارزش‏های این روز تلاش کنیم چرا که روز 9 دی سال 88 پیوند خورده است با روز 22 بهمن سال 57 و همچنین پیوند خورده است با 15 خرداد سال 42 چرا که این سه روز ایام الله هستند.

 

وی با اشاره به این‏که برخی به دنبال القای این نکته هستند که حوادث سال 88 صرفا یک سوءتفاهم بوده است و نباید این زخم کهنه را دستکاری کرد، ابراز داشت: کسانی که این حرف را می‏زنند یا جاهل هستند یا بسیار ساده‏اندیش و متاسفانه نتیجه هر دو نگرش یکی است.

 

حجتالاسلام ادیب یزدی در ادامه با تأکید بر این‏که این تفکر یعنی توقع سکوت ملت ایران در برابر یک خیانت و جنایت بزرگ، افزود: فتنه سال 88 یک سوتفاهم نبود بلکه یک توطئه عمیقی بود که قصد براندازی نظام را دنبال می‏کرد و اگر بصیرت و حکمت رهبر معظم انقلاب و حضور به موقع ملت ایران در صحنه نبود آنها به هدف خود می‏رسیدند.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان این‏که مسأله‏ای که بخواهد با اصل ولایت فقیه مقابله کند سوءتفاهم نیست، تصریح کرد: این عمل آنها یک شیطنت خباثت آمیز بود که با همکاری سرویس‏های جاسوسی دشمنان اسلام طراحی شده بود و آنها به دنبال این بودند که حکومت را در ایران به طور کامل تغییر دهند.

 

حجتالاسلام ادیب یزدی با اشاره به این‏که بعد از فتنه سال 88 برخی به دنبال تطهیر سران فتنه و فتنه گران بودند و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این جریان قوت پیدا کرده است، ابراز داشت: دولت تدبیر و امید باید به مراتب غیرت دینی پایبند باشد و نباید از وظیفه اصلی خود غافل شود و اجازه ندهد کسانی که به دنبال این هدف هستند در دولت رخنه کنند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان این‏که مردم از لحاظ معیشت در تنگنای سختی قرار دارند، اظهار داشت: گرانی و فقر در زیر پوست شهر به شدت قابل لمس است و دولت تدبیر و امید وظیفه دارد این فقر و گرانی را از جامعه بزداید نه این‏که به دنبال تطهیر کسانی باشد که می‏خواستند اصل نظام و اصل ولایت فقیه را مورد ضربه قرار دهند.

 

وی با تأکید بر این‏که دولت نباید از وظیفه اصلی خود غافل شود، خاطرنشان کرد: تطهیر چهره فتنه گران از وظایف دولت نیست و دولت نباید به دنبال مسائل فرعی برود و از اعتماد مردم سوء استفاده کند.

حجتالاسلام ادیب یزدی در پایان، تصریح کرد: دولت نباید از شعار خود یعنی تدبیر و امید دور شود و مردم را ناامید کند ولی ما همچنان امیدوار هستیم که دولت از این موقعیتی که به دست آورده حسن استفاده را کرده و مشکلات جامعه را حل کند./922/ت302/ج

ارسال نظرات