۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۳۷۳۳۷
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

وقف و انفاق از هزاران سال عبادت برتر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، وقف و انفاق را برتر از هزاران سال عبادت خواند و گفت: باید در جامعه این نگرش و فرهنگ حاکم باشد که همه با انجام کارهای خیر و نیک به دنبال سعادت دنیای ابدی باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف در سالن ولایت اردبیل، گفت: می‌توانیم با انفاق، پرداخت صدقه و انجام وقف و نشر و ترویج این فرهنگ کاری ماندگار در حق ایتام آل محمد(ع) انجام دهیم که ماندگاری و ثبت آن جاودانه باشد.

 

وی افزود: تلاشی که امروز به همت خیران و واقفان در جامعه شاهد هستیم تلاشی گسترده و مضاعف برای حل مشکلات و موانع جامعه است چرا که دولتمردان به تنهایی قادر نیستند با بودجه دولتی به همه امور رسیدگی کنند بلکه به حکم الهی باید واقفان از ثلث مال خود برای انجام خیرات و مبرات استفاده کنند تا با مال و ثروت خود ماندگار باشند.

 

امام جمعه اردبیل از وقف و انفاق به عنوان حرکت ماندگار و به جنگ زمانه رفتن یاد کرد و ادامه داد: همان طوری که برخی از آثار و ابنیه‌ها نظیر گنبد سلطانیه در زنجان با گذشت قرن‌ها ماندگار شده انسان خیرخواه و نیک‌اندیش نیز با مال خود می‌تواند این گونه جاودانه و ماندگار بماند که البته این رمز جاودانگی و ماندگاری نیز در ینفع‌الناس است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، اظهار داشت: هر کسی در جامعه در حد وسع و توان خود می‌تواند در این کار و نیت خداپسندانه ورود پیدا کرده و بیش از هر زمان دیگر به حرکت‌های همنوع دوستانه ادامه دهد چرا که در خانواده واحد جهانی آن کسی از دیدگاه الهی برتر است که نفعش بیشتر به جامعه برسد.

 

وی خدمت به بندگان را دارای ثواب و پاداش اخروی بی‌پایان دانست و گفت: حتی با انجام وقف می‌توانیم اعتقادات و اخلاق منحرف عده‌ای را اصلاح کنیم و خود به عنوان مصلح و هادی جامعه مطرح باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان وقف و انفاق را از هزاران سال عبادت برتر دانست و افزود: رفع حاجات دیگران از عباداتی که در مسجد انجام می‌شود برتر است و ما امروز نیازمند باز تعریف در انجام کارهای عبادی هستیم چرا که رنگ عبادت در مساجد نباید پررنگ دیده شده و در سایر حوزه‌ها این شرایط حاکم نباشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ماهیت صدقه را ارتباط با خداوند در رسیدگی به فقرا و محرومان دانست و تصریح کرد: صدقه قبل از آنکه به دست فقرا برسد به دست خداوند متعال می‌رسد و اجر و پاداش آن نیز نصیب انسان می‌شود و قطعا ما از آثار این معامله با خداوند بهره‌مند خواهیم شد.

 

وی بخشیدن را نیازمند یک قدرت روحی بالا و برتر دانست و ادامه داد: باید در جامعه این نگرش و فرهنگ حاکم باشد که همه با انجام کارهای خیر و نیک به دنبال سعادت دنیای ابدی باشیم.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تعارض فرهنگ اسلام را با اشرافی‌گری و انجام کارهای ریاکارانه یادآور شد و عنوان کرد: زیبایی یک جامعه بسته به عطوفت مهربانی و بها دادن به آداب و رسوم و فرایند همنوع دوستی است تا از جامعه اسلامی فقر و نداری از بین رفته و بسیاری از خرابی‌ها اصلاح شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات