۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۳۷۴۰۹
امام جمعه کازرون:

سپردن مناصب اجرایی دولتی به عناصر فتنه‏گر حرمت شرعی و قانونی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون حضور پر شور مردم را در نهم دی ماه 88 برخاسته از دینداری آنان توصیف کرد و گفت: امکان تصدی بر ناصب دولتی برای افرادی که در فتنه 88 نقش داشته و توبه نکرده اند به معنای تضعیف نظام است که این مسأله حرام شرعی است و منع قانونی دارد.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون در بیان دلایل شکل گیری حماسه 9دی ماه سال 88 گفت: ملت ایران اسلامی دین دار بوده و همیشه شؤونات اسلامی را خط قرمز خود می دانند؛ اربعین امسال که حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر با پای پیاده و حداقل امکانات برای زیارت رفتند نشان دادند که برای وجود مقدسی مانند امام حسین (ع) چه زحمات و خطراتی را به جان می خرند.

 

 امام جمعه کازرون ادامه داد: روز عاشورا که از خط قرمزهای تمام شیعیان جهان است یک عده اراذل، اوباش، کمونیست غربگرا و ملی گرا به بهانه حمایت از سران فتنه و با فراخوان آنها، در خیابان های کشوری شیعی به مقدسات این ملت که برایش جان می دهند؛ توهین کردند؛ به خیمه امام حسین (ع) حمله کردند و حرمت مسجد، قرآن، روحانی و زن با حجاب را هم نگه نداشتند.

 

حجت الاسلام خرسند افزود: ملت هوشیار دریافتند که بحث از اختلافات جناحی و سیاسی یا اختلاف دو رقیب انتخاباتی خارج شده است؛ بحث براندازی نظام اسلامی، مقابله با ولایت فقیه، مقابله و مبارزه با امام حسین (ع) بر روی میز دشمنان اسلام و نظام اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: این مسایل بود که بیش از چهار میلیون نفر در بعد از ظهر یک روز کاری سرد به خیابان آمدند؛ این حضور خود جوش مردم با شعار و پرچم امام حسین (ع) و تصاویر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و نشان داد که ملت معتقد به ارزش ها، اصولش و اعتقاداتش است و ذره ای کوتاه نمی آید.

 

امام جمعه کازرون بیان کرد: ملت ایران فتنه را خط قرمز می دانند و با آن مبارزه می کنند؛ حالا این فتنه گر هر کس که می خواهد باشد و هر سابقه ای که می خواهد داشته باشد؛ به فرموده امام ملاک حال فعلی افراد است.

 

 حجت الاسلام خرسند با اشاره به تعدادی از فتنه گران و حامیان آنها تصریح کرد: کسانی که حق امام علی(ع) را پایمال کردند، کسانی بودند که در کنار پیامبر(ص) حضور داشتند یا در غزوات شرکت داشتند و سوابق درخشانی از خود به جا گذاشته بودند اما بصیرت نداشتند حالا هم این که هر کسی در گذشته چه بوده است مهم نیست.

 

وی با مد نظر قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: بصیرت، فهم مواضع شمر است که چگونه در جنگ صفین دوشادوش امام علی (ع) شمشیر می زند و در کربلا فرزند ایشان را به شهادت می رساند؛ فتنه 88 پیچ خطرناکی برای نظام اسلامی بود که به سلامت از آن عبور کرد.

 

امام جمعه کازرون در ادامه اظهار داشت: فتنه گران با وجود گذشت چندین سال حاضر نیستند بپذیرند اشتباه کرده اند؛ هنوز آثار ندامت در آنها به چشم نمی خورد، خودشان را طلبکار نظام اسلامی می دانند و برای نظام خط و نشان می کشند و از اوباما و نتانیاهو تبعیت کنند.

 

حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: نخست وزیر رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی گفت «فتنه گران در خیابان های تهران به نیابت از ما با جمهوری اسلامی می جنگند» این یک جمله برای ننگ ابدی فتنه گران کافی است البته اگر حمایت های مالی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی و حمایت های سیاسی آنان را نادیده بگیریم.

 

وی سخنان رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 88 را تمام کننده درگیری های جناحی توصیف کرد و افزود: اگر سوء تفاهم بود در برابر قانون تمکین می کردند، نتیجه انتخابات را می پذیرفتند، مردم را به خیابان نمی کشیدند و از راه قانونی اعتراض خود را دنبال می کردند؛ اینها هنوز حاضر نیستند بپذیرند که اشتباه کردند.

 

امام جمعه کازرون ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشور، فشار غرب و محدودیت هایی که در مسائل هسته ای با آن مواجه شده ایم حاصل فعالیت های خیانتکارانه فتنه گران بود که دشمنان فکر کردند یاور و پشتیبانی در نظام دارند؛ این روسیاهان و عاقبت به شرها هم فریب عوامل استکبار را خوردند و خسر الدنیا و الآخره شدند اما هنوز نمی خواهند به اشتباه خود اقرار کنند.

 

حجت الاسلام خرسند با اشاره به عزاداری های عاشورا، اربعین، وفات پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: کسانی که قصد فتنه دارند بدانند آن مردم هنوز هستند، روحیه حسینی خود را حفظ کرده بلکه شور و ارادتشان به ائمه اطهار (ع) و تبعیتشان از مقام معظم رهبری بیشتر شده است؛ تنها تفاوت حماسه نه دی و حماسه های بعدی در مقابل فتنه های بعدی تاریخ آنها است چون مردم ما همان مردمند و از آرمانهایشان دفاع خواهند کرد.

 

وی مقام معظم رهبری را سیاست گذار کلان نظام، مرجع تقلید، رهبر دینی و ولی فقیه برشمرد و عنوان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب از فتنه به عنوان خط قرمز نظام یاد می کنند پس اگر هر مسؤولی در هر رده مسؤولیتی خلاف این عمل کند مشروعیت مسؤولیتش زیر سؤوال می رود.

 

امام جمعه کازرون ادامه داد: امروز هر گونه مسؤولیت دادن به کسانی که در فتنه بودند و توبه نکردند یک حرام شرعی و قانونی است؛ تقویت فتنه گران که مرادف با تضعیف نظام است حرام و گناهی کبیره است؛ گذشت زمان نیز خیانت فتنه گران را کمرنگ نخواهد کرد چون در این صورت می بایست این ملت یزید و یزیدیان را طی این سالیان دراز بخشیده بودند.

 

حجت الاسلام خرسند با اشاره دوباره به بحث سوء تفاهم گفت: پیامبر(ص) به سادگی از حق شخصی خود می گذشت ولی در برابر تجاوز و تعدی به حقوق مردم و نظام اسلامی ذره ای کوتاه نمی آمد، مگر اینکه توبه کنند و سعی در جبران داشته باشند؛ امروز هم مردم از خطای آنها نمی گذرند مگر اینکه اظهار ندامت و پشیمانی کنند و در صدد جبران برآیند./836/ت302/ج

ارسال نظرات