۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۰۰۲
مدیر کل اوقاف و امورخیریه زنجان:

سنت حسنه وقف در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با تأکید بر فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه وقف در جامعه گفت: باید سنت حسنه وقف در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام باقري

حجت الاسلام علی باقری، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به وقف و ویژگی های منحصر به فرد آن اظهار داشت: سنت حسنه وقف یکی از سنت‌هایی است که خداوند متعال به آن تاکید بسیاری کرده و در بیشتر آیات و احادیث به آن اشاره شده است.

وی در ادامه با اشاره به نیات متفاوت واقفان در اهدای اموال خود گفت: سنت حسنه وقف در مجموع با نیات بسیار متنوعی انجام می‌شود که از جمله نیات واقفان می‌توان به اطعام در ایام مختلف سال از جمله ماه های مبارک رمضان و محرم اشاره کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه افزود: ساخت حوزه‌های علمیه، کمک به نیازمندان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، ساخت مسجد و حسینیه و بسیاری از نیت های دیگر از جمله ده ها نیت دیگری هستند که واقفان هنگام اهدای اموال خود دارند.

این مسؤول در ادامه با بیان این که سنت حسنه وقف برای واقف خیر و برکات بسیاری دارد تصریح کرد: خیر و برکات وقف پس از مرگ واقف نیز به وی می‌رسد چرا که در لسان روایات آن را چشمه همیشه جاری دانسته اند از این رو باید این سنت حسنه در جامعه فرهنگ سازی شده و نهادینه شود.

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه وقف خاطرنشان کرد: ترویج این سنت حسنه نیازمند همراهی رسانه‌ها است چرا که اقشار بسیاری از مردم مخاطب رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به همراهی مطلوب رسانه ملی در ترویج سنت حسنه وقف گفت: امسال 2 هزار و 272 دقیقه برنامه در راستای ترویج سنت حسنه وقف در صدا و سیمای مرکز زنجان تولید و پخش شده است که باید از این حرکت ارزشمند تقدیر به عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: با تبلیغات صورت گرفته تعداد موقوفات استان افزایش یافته است و در حال حاضر 2 هزار و 400 موقوفه در استان زنجان وجود دارد که تعداد رقبات آنها 24 هزار مورد است.

حجت الاسلام باقری در پایان افزود: بیشترین تعداد موقوفات استان زنجان در مرکز استان متمرکز است اما از نظر ارزش ریالی شهرستان قیدار زنجان دارای بیشترین موقوفه است به طوری که شهر قیدار را می توان موقوفه شش دانگ اعلام کرد چرا که تعداد رقبات این شهرستان بیش از 11 هزار مورد است. /949/ت302/ب

ارسال نظرات