۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۳۸۱۸۷
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

اصرار بر فراموشی فتنه88 برای فرار از پاسخگویی در قبال تضییع حقوق ملت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان گفت: این که عده ای مدام بر فراموشی فتنه88 تأکید دارند، برای این است که اولا بستری مجدد برای فعالیت پیدا و کارهای ناتمام گذشته را تمام کنند و دیگر این که از پاسخگویی در قبال تضییع حقوق ملت و ظلم های خود، فرار کنند.
فتنه

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در تبیین عوامل ماندگاری حماسه 9 دی، گفت: با توجه به این که عامل شکل گیری انقلاب اسلامی، ایمان و عقاید مردم بوده، طبیعی است که تداوم آن نیز به همین عوامل وابسته است.

 

وی افزود: در طی تاریخ انقلاب نیز بارها ثابت شده است هر زمان تهدیدی متوجه ارزش ها و آرمان ها باشد، مردم با حضور در صحنه آن را خنثی می کنند چنان که در فتنه 88 نیز خصوصا پس از وقایع 13 آبان و 16 آذر که مردم متوجه توهین به ارزش ها شدند و دانستند تقلب تنها بهانه و رمز فتنه است، به صحنه آمدند.

 

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: در این میان عده ای متوهم شده بودند که واقعا نظام اسلامی در آستانه سرنگونی است لذا به رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیگیری اعتراضات از طریق قانون، با آشوبگران همراهی کردند.

 

بالاترین ظلم فتنه گران، نسبت دادن دروغ و خیانت به نظام بود

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با اشاره به هزینه های زیادی که فتنه به نظام تحمیل کرد، افزود: بالاترین ظلم این بود که نظام را اهل دروغ، تقلب و خیانت معرفی می کردند و اگر حضور گسترده مردم در صحنه نبود، حواشی و دامنه فتنه به سادگی قابل جمع نبود و بسیاری مسائل زیر سؤال می رفت.

 

وی با بیان این که بدبین کردن مردم نسبت به مسؤولان در شرایطی که مردم پشتوانه نظام هستند، به معنای از بین بردن پایه قدرت و توانمندی نظام است، تصریح کرد: حضور مردم در 9 دی ثابت کرد مردم نه تنها به نظام بدبین نیستند بلکه حاضرند برای حفظ آن همچون گذشته از جان و مال خود بگذرند.

 

اصرار بر فراموشی فتنه88، برای فرار از پاسخگویی نسبت به تضییع حقوق ملت است

حجت الاسلام نصیرایی در خصوص علت اصرار برخی بر فراموشی فتنه88 و انگیزه و اهداف این افراد، گفت: اگر وقایع سال 78 به صورت صحیح، اصولی و منطقی، بررسی و ریشه یابی و با عوامل آن برخورد قانونی می شد، دیگر فرصت نمی کردند فتنه 88 را به راه بیندازند.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: نفع این عده در فراموشی فتنه88 است تا اولا بستری مجدد برای فعالیت پیدا و کارهای ناتمام گذشته را تمام کنند و دیگر این که از پاسخگویی نسبت به ظلم و جنایات خود و تضییع حقوق ملت و خون های ریخته شده، فرار کنند.

 

مرز با فتنه مشخص نباشد امکان عبور از آن وجود دارد

وی درباره لزوم مرزبندی شفاف مسؤولان با جریان فتنه و فتنه گران، گفت: اصولا فتنه زمانی ایجاد می شود که یک فضای غبارآلود باشد که در آن توان تشخیص دوست و دشمن وجود نداشته و حق و باطل آمیخته باشد در نتیجه افراد به دام دشمن می افتند و در زمین دشمن بازی می کنند.

 

حجت الاسلام نصیرایی افزود: هر کس حرف، رفتار، موضع و سکوتش تأثیری در جامعه دارد وظیفه دارد در موضوعات متوجه خود صریحا اعلام موضع کند زیرا اگر صراحت و شفافیت نباشد، موجب به خطا رفتن دیگران در شناخت مصادیق و ایجاد تفرقه و تردید می شود در نتیجه درست تصمیم گیری و اقدام نمی کنند.

 

 مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: همه باید مرز خود را با فتنه و فتنه گران به صورت پررنگ مشخص کنند در غیر این صورت ممکن است در انتصابات، تصمیمات و اظهارنظرها ناخواسته از این مرز عبور کنند و برای خود و دیگران مسأله ساز شوند.

 

راهکارهای جلوگیری از ایجاد فتنه

وی در تبیین راهکارهای جلوگیری از فتنه نیز یادآور شد: تقوا مهم ترین مؤلفه در این زمینه است زیرا انسان را آسیب ناپذیر می کند و سبب دستگیری خدا از او می شود.

 

 حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: ریشه ایجاد اغلب فتنه ها این است که عده ای حاضر نیستند به حق خود اکتفا و به قانون، تمکین کنند؛ خودخواهی ها که ریشه در بی تقوایی دارد باعث می شود انسان حتی مقابل حق بایستد.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، از بصیرت و روشنگری بهنگام به عنوان دومین عامل پیشگیری از فتنه ها یاد و خاطرنشان کرد: اگر همه در جایگاه خود روشنگری داشته و راه صحیح را نشان دهند جامعه دچار سردرگمی نخواهد شد.

 

وی، پایبندی به قانون و قانون گرایی را سومین عامل جلوگیری از بروز فتنه ها عنوان کرد و گفت: همه باید قانون را ملاک حل و فصل اختلافات بدانند و اگر هم نظری دارند بدون حاشیه سازی و در چارچوب های تعریف شده آن را ارائه دهند.

 

حجت الاسلام نصیرایی، پایبندی به ولایت فقیه را دیگر عامل ایمنی از فتنه ها برشمرد و افزود: چنان که در مسائل فقهی قائل به تشخیص فقیه هستیم، در سایر مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز همین گونه است و ولایت فقیه، شاخص و ملاک حق و باطل بودن رفتار و گفتار ما محسوب می شود.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان، از وحدت به عنوان پنجمین عامل جلوگیری از بروز فتنه نام برد و یادآور شد: دشمن همواره در پی تفرقه افکنی میان امت اسلام است و مسلمانان هر جا دچار اختلاف شدند، آسیب دیده اند بنابراین بایستی از رفتارها و گفتارهای تفرقه افکن پرهیز کرد.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «فتنه88 تنها آن چیزی نبود که توی خیابان به وسیله ی تعدادی آدم دیده شد؛ این یک چیز ریشه داری بود، اهدافی داشتند، زمینه ها و مقدمات فراوانی برایش چیده شده بود و هدف های بسیار خطرناکی دنبال این کار بود که با این برخوردهای گوناگون سیاسی و امنیتی و این ها حل نمی شد؛ یک حرکت عظیم مردمی لازم داشت که این حرکت، حرکت 9 دی بود»، یادآور شد: یکی از عواملی که سبب شد فتنه 88 تا این حد آسیب های داخلی و خارجی به بار آورد و با آبروی نظام بازی کند، اختلاف میان مردم بود چرا که مردم در مقابل مردم ایستاده بودند چرا که در این چنین شرایطی از هیچ کس حتی نیروهای امنیتی نیز کاری ساخته نیست و تنها راه حل، مانند آن چه در 9 دی شاهد بودیم، اتحاد و انسجام خود مردم است./930/ت300/ب5

 

ارسال نظرات