۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۳۸۲۴۴
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب خراسان رضوی:

تحریم ها نشانه شکست توطئه های پیشین استکبار علیه نظام است

خبرگزاری رسا ـ دبیر جبهه فرهنگی انقلاب خراسان رضوی گفت: هنگامی که مردم احساس کردند طراحی سیاسی پشت پرده، ولایت و ارزش های دینی و هویت انقلابی آن ها را نشانه گرفته است، وارد میدان شدند و امروز استکبار به دلیل شکست در توطئه فروپاشی از درون، به تشدید تحریم ها روی آورده است.
حماسه 9دي

سیدوحید موسویان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: اگر مدیریت، صبر و درایت رهبر معظم انقلاب، کمک سیدالشهداء و حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی نبود با مشکلات مهمی در عرصه امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بین اللملی در کشور به مواجهه می شدیم و البته هنوز برخی از این خسارت ها از زمان فتنه 88 تا کنون رفع نشده است.

 

وی افزود: فتنه 88 یک طراحی جامع و از پیش تعیین شده در غرب و جریان استکبار بود که به وسیله عوامل داخلی آن ها در جمهوری اسلامی ایران به اجرا گذاشته شد و یک هجمه تمام عیار به ولایت، دیانت مردم و محوریت نظام بود.

 

موسویان با بیان این که فتنه 88 یک دعوای سیاسی بین دو جناح سیاسی نبود، اظهار کرد: فتنه ای پیچیده با ظرفیت سازی اجتماعی به اسم انتخابات بود که قصد نفوذ در ساختار نظام را داشت که قابل بخشش نیست و نباید به تاریخ سپرده شود بلکه همانند عاشورا، کربلا و تاریخ صدر اسلام نباید به سادگی از آن گذشت و باید زنده نگه داشته شود.

 

9دی نشان دهنده غیرت مردم نسبت به ولایت بود

مشاور فرهنگی شهردار مشهد، علت اصلی که  سبب شد حرکت مردم در 9دی 88 به یک حماسه ماندگار و تاریخی در انقلاب اسلامی تبدیل شود را غیرت مردم نسبت به ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: هنگامی که مردم احساس کردند طراحی سیاسی و پشت پرده ای،  ولایت و ارزش های دینی آن ها و نیز هویت انقلابی شان را نشانه گرفته است و دشمن  در صدد ایجاد جنگ فرقه ای و درگیری در کشور است، وارد میدان شدند.
 
وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «فتنه 9 دی را جوانان خنثی کردند»، تصریح کرد: 9 دی نماد غیرت، هویت دینی و مذهبی مردم بود و نیز زیرساخت فتنه، سکولاریزم پنهانی بود که در برخی از خواص انقلاب نفوذ کرده بودند.

 

موسویان افزود: در مقابل عناصر فتنه، دولتی که نماد غیرت، تدین و از جنس عاشورا و انقلاب است و طلایه داران آن ها جوانانی هستند که آرمان های رهبر معظم انقلاب را به پیش می برند در برابر آن ها سکوت نکردند و در میدان حضور یافتند. مردم با بی اعتنایی به عناصر فتنه و آقازاده ها، آن ها را محاکمه کردند.


هدف از کمرنگ جلوه دادن حماسه 9 دی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی، به تشریح علت این که برخی به دنبال القای فراموشی حوادث سال 88 هستند، پرداخت و گفت: هدف اصلی آن ها تطهیر عوامل داخلی فتنه و بازگشت به صحنه سیاسی کشور می باشد بنابراین مسوؤلان ارشد باید مراقب باشند تا در دام آن ها گرفتار نشوند.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: «جریان فتنه خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است.» افزود: قدرت گرفتن و به صحنه باز گرداندن عناصر آلوده به فتنه و دارای پرونده تاریک و شبهه دار مساله قابل گذشت نمی باشد و خواص انقلاب اسلامی به آسانی از کنار آن نمی گذرند.

 

موسویان ادامه داد:  اگر افرادی در  دولت به صورت عالمانه و عامدانه به عناصری که از این چراغ قرمز عبور کرده اند و عذرخواهی و توبه از خطا نکرده اند میدان دهند، باید خواص و نخبگان به دولت تذکر دهند.

 

مشاور فرهنگی شهردار مشهد، با بیان این که عناصری در کشور وجود دارند که سوابق روشنی دارند، تصریح کرد: این افراد می توانند به دولت کمک کنند و در صورتی که دولت اصرار به حفظ  برخی عناصر آلوده به فتنه را دارد، این یک نوع ساختار شکنی و بی توجهی به منویات رهبر معظم انقلاب است و باید کالبدشکافی شود که نیت و مقصود برخی دولت مردان از این عمل چیست.

 

تکلیف عناصر آلوده در فتنه

وی، با اشاره به استفاده از عناصر مشکوک در دهه های اول انقلاب، گفت: تجربه نشان داده است که بازگشت این افراد به قدرت نتیجه خوبی نداشته است و یکی از مصادیق تذکر رهبر معظم انقلاب به دولت که فرمودند: «از حاشیه ها دوری کنند» این است که از عناصر حاشیه دار در مسوولیت های مهم استفاده نشود، نخبگان انقلاب نیز توصیه هایی در این زمینه به دولت داشته اند و عکس العمل های مجلس شورای اسلامی نیز مؤید همین مطلب است.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در پاسخ به این پرسش که آیا تنها توبه و عذرخواهی برای عوامل فتنه 88 کفایت می کند، اظهار کرد: تکلیف سران فتنه با عناصر دنباله رو و دست دوم و سوم فتنه متفاوت است و حکم سران فتنه و عناصر محوری آن مشخص است. آن ها دشمن داخلی و مطرود جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و توبه برای افرادی است که دارای سابقه تاریک در فتنه 88 هستند و باید از مواضع قدرت دور شوند تا تکلیف گذشته شبهه دار آن ها مشخص شود و باید بعد از توبه، گذشته خود را اصلاح کنند.

 

موسویان، با بیان این که دولت جدید تمایلی به مرز بندی با عوامل فتنه ندارد،افزود: دولت باید مراقب باشد مطالبات مردم، نظام و نخبگان جمهوری اسلامی را با خواسته های عناصر دسته سوم و چهارم مردود در فتنه اشتباه نگیرد. دولت مختص ملت ایران است نه دولتِ عناصر سیاست زده مردود بنابراین به برخی خواسته ها و سیاست های رسانه ای که از خارج کشور می آید وقعی ننهد و مطالبات اصیل مردم را پیگیری کند.

 

مؤلفه های موثر در ثبات نظام اسلامی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در خصوص تداوم ثبات نظام اسلامی و واکسینه شدن آن در برابر توطئه‌ها گفت: باید مراقب سکولاریزم در حوزه و دانشگاه بود و نیز به خط فکری سکولاریزم در غالب های تحجر، لیبرالیسم، غرب زدگی مفرط و دین داری تحجر آمیز توجه داشت که فتنه های بعدی آن ها است.

 

وی با بیان این که  نفوذ سکولاریزم و تغییر سبک زندگی دینی برخی از خواص و به تبع آن مردم موجب فتنه و چالش در نظام خواهد بود، افزود: باید مراقب خواص اشرافی زاده و رفاه طلب بود چرا که وقتی رفاه طلبی در سبک زندگی قرار گیرد تاثیر خود را بر مصرف گرایی و تغییر شاخص های فرهنگی می گذارد و این سبک زندگی اسلامی نسل جدیدی را تربیت می کند که ممکن است با آرمان های بنیانگذار انقلاب بیگانه باشد.


قدردانی از حضور حماسی مردم

موسویان اظهار کرد: مسوؤلان باید به مردم خدمت و زندگی آن ها را تسهیل کنند و شاخص های فرهنگی و اقتصادی را متناسب با الگوی اسلامی در کشور فراهم کنند.

وی، تحریم هایی که غرب به کشورمان تحمیل کرد را نماد انتقام غرب از ملت ایران عنوان کرد و افزود: این تحریم ها نشانه توطئه های شکست قبلی استکبار آمریکا در طراحی داخل از کشور بود که بعد از شکست به تحریم ها روی آوردند و دولت باید با برداشتن نگاه از امید به غرب، به ظرفیت های داخلی توجه کند.

 

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی، توجه به آرمان های انقلاب، اطاعت از رهبری و حرکت در مسیر ولایت و منویات رهبری از سوی مسوؤلان را بهترین تشکر از مردمی دانست که با حضور گسترده تا کنون بارها توطئه دشمنان را خنثی کرده است.

 

نقش حوزه در بصیرت بخشی

وی، حوزویان و مبلغین  را خط مقدم بصیرت بخشی عنوان کرد و افزود: حوزه باید خواص بی بصیرت و نخبگان مطرود را به مردم معرفی کند و نیز مواظب نفوذ خط سکولاریزم در عناصر محوری باشد.

 

موسویان، حوزه را به تنهایی یک رسانه بصیرت بخش دانست و تصریح کرد: حوزه جهت تغییر معادله سیاسی کشور و تقویت بنیه و تحلیل سیاسی و فرهنگی جوانان باید تلاش و ارتباط موثر با جوانان و نخبگان برقرار کند./1310/ت301/ب5

ارسال نظرات