۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۸۵۸۷

نشست علمی مخاطرات سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی تخصصی با عنوان مخاطرات سبک زندگی ایرانی اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین خزایی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی  و استاد آینده پژوهی در نشست علمی تخصصی با عنوان مخاطرات سبک زندگی ایرانی اسلامی که چهار شنبه 10 دی ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: تفسیرهای متفاوتی از سبک زندگی اسلامی، است یک تصویر مربوط به سبک زندگی امامان معصوم(ع) و تفسیر دیگر تفسیری از گروه های بدعت گذار در اسلام نظیر داعش است.
 
وی افزود: به عنوان مثال حضرت علی(ع) در رابطه با جریان زن یهودی که خلخال از او ربودند، اشاره می کنند که اگر مسلمانی از این بابت بمیرد جای تعجب نیست، همچنین حضرت علی(ع) وقتی حسنین(ع) به بیماری مبتلا می شوند نذر روزه می گیرند و بعد از بهبودی آنها اعضای خانواده حضرت علی(ع) سه شبانه روزه می گیرند و افطار خود را در سه شب به فقیر، مسکین و اسیر می دهند.
 
عضو پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به طیف گروه هایی که معتقد به اسلام هستند، اظهار کرد: گروه هایی نظیر داعش که با نام اسلام در منطقه برخاسته اند در سمت دیگر این طیف قرار گرفته اند که با اعمال بی رحمانه خود حتی از جان کودکان نیز نمی گذرند.
 
خزایی با بیان اینکه حاصل این نشست بحث عبرت پژوهی است، بیان کرد: ما باید ببینیم که سبک زندگی غربی در کجای زندگی ما قرار گرفته است و این تغییراتی که در زندگی ایجاد شده از کجا سرچشمه یافته است.
 
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: شخصی در حضور امام صادق(ع) از ایشان سوال می کند که چرا با وجود اینکه پدران شما لباس های پینه دار به تن می کردند شما لباس فاخر به تن دارید، در حالی که امام صادق(ع) زیر آن لباس فاخر لباسی از جنس لباس های دیگر امامان معصوم(ع) به تن کرده بودند.
 

گفتنی است، در این نشست علمی تخصصی که گروهی از اساتید دانشگاه و روانشناسان حضور داشتند، چالش ها و مشکلات پیش رو در سبک زندگی ایرانی  اسلامی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت./818/پ202/ب4

ارسال نظرات