۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۸۸۳۳
امام جمعه محمودآباد:

شناخت امام زمان خود نخستین وظیفه منتظران ظهور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد به وظایف و رسالت منتظران حقیقی در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: نخستین وظیفه ما شیعیان شناخت امام زمان خود است و باید بدانیم اگر زمین یک روز بدون امام زمانش باشد زمین اهل خود را فرو خواهد برد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در این شهرستان برگزار شد با اشاره به این که خداوند بنده هایش را آفرید تا او را بشناسند، گفت: امام صادق(ع) از امام حسین(ع) نقل می کند که فرمودند خداوند  بنده هایش را خلق کرد تا او را بشناسند و بنده لایق او شوند.

 

وی با بیان این که انسان تا کسی را نشناسد مطیع او نخواهد شد، افزود: وقتی که بنده خدایش را بشناسد مطیع او می شود و وقتی عبد او شود و مولایش را خدا داند این انسان نیازی به این ندارد بنده دیگری باشد.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد با اشاره به این که همه مشکلات و بد بختی انسان ها این است که خدا را مولای خود نمی دانیم و عبد خوبی برای او نیستیم، خاطرنشان کرد: شناخت اهل هر زمان به شناخت امامشان که اطاعت از او واجب است منجر خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند هر کس بمیرد و حال آنکه امام زمانش را نشناخته باشد مثل اینک مانند مردگان عصر جاهلیت مرده باشد.

 

وی  در ادامه با بیان این مسأله امام در عصر غیبت با توجه به مضامین دعاهای موجود بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمالدین می فرماید خدایا خودت را به ما بشناسان اگر تورا نشناسیم پیامبر تو را نمی شناسیم و اگر پیامبر را نشناسیم حجت بعد او را هم نمی شناسیم و در ادامه می فرماید خدایا محبت خود را به ما بشناسان، امام بعد پیامبر را به ما بشناسان و اگر او را نشناسیم از راه به بیراهه می رویم.

 

امام جمعه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف و رسالت منتظران حقیقی در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: نخستین وظیفه ما شیعیان شناخت امام زمان خود است و باید بدانیم اگر زمین یک روز بدون امام زمانش باشد زمین اهل خود را فرو خواهد برد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان دومین وظیفه شیعیان به عنوان منتظران آن حضرت افزود: تمسک به اهل بیت(ع) در عصر غیبت یکی از وظایف مهم منتظران حقیقی آن حضرت است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد افزود: وظیفه سوم ما منتظران در عصر غیبت انتظار فرج است که پیامبر گرامی اسلام فرمودند: عالی ترین و بهترین عمل در عصر غیبت این است که انتظار آن حضرت را بکشیم و وظیفه ما و شما صبر، بردباری و شکیبایی در این انتظار است.

 

امام جمعه محمود آباد در ادامه سخنان خود، اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است؛ چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سر استقامت و ضامن پیروزى پیروان امامت است، ادامه داد: این عامل در همه ادیان آسمانى وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه‌ نهضت‌هاى جوامع اسلامی‌ ‌به ویژه شیعیان ‌‌بوده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات