۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۳۸۸۴۲
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

هفته وحدت در بسیاری از نقاط جهان به نماد اقتدار و عزت مسلمانان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همزمان با نخستین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از سوی امام ‌خمینی(ره) و برای انسجام امت اسلامی از تاریخ 12 لغایت 17 ماه ربیع تحت عنوان هفته وحدت اسلامی نام‌گذاری شد و هم‌اکنون این هفته مبارک در بسیاری از نقاط جهان به نمادی برای اقتدار و عزت مسلمانان تبدیل شده است.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام محرمعلی فراشی، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز در نشست خبری ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت استان کردستان، بیان کرد: عالی ترین و زیباترین جلوه های دین مبین اسلام وحدت، همدلی و یکپارچگی امت واحده است و در قرآن بر این امر مهم تاکیدات فراوانی شده است، پیامبر گرامی اسلام(ص) بارزترین دلیل برای وحدت بین مذاهب اسلامی است و نخستین منادی وحدت وجود مبارک و نازنین ایشان است.


وی ادامه داد: همزمان با نخستین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از سوی امام ‌خمینی(ره) و برای انسجام امت اسلامی از تاریخ 12 لغایت 17 ماه ربیع تحت عنوان هفته وحدت اسلامی نام‌گذاری شد و هم‌اکنون این هفته مبارک در بسیاری از نقاط جهان به نمادی برای اقتدار و عزت مسلمانان تبدیل شده است.


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: همدلی‌، دشمن‌شناسی و اتحاد کلمه از جمله اموری است که باید مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام، مزدوران داعش و گروه‌های تکفیری اجیر شده توسط جبهه استکبار مدنظر داشته باشند.


حجت‌الاسلام فراشی اظهار داشت: مسلمانان عالم برای تشکیل امت واحده در حرکت هستند اما امروزخطر جریان های تکفیری و افراطی بلای ویرانگری برای جوامع اسلامی شده، دشمنان اسلام می خواهند اسلام و قرآن را به انحراف بکشانند؛ در هیچ جای جهان دیده نشده که کسی تصاویر و اخبار جنایات خود را منتشر کند، از این رو همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و حق‌طلبان دنیا به خوبی می‌دانند که در پشت جریان‌های تکفیری توطئه‌های دشمنان اسلام برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام و برحق بودن مسلمانان نهفته است.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نتایج و دستاوردهای کنگره بین‌المللی مقابله با خطر جریان‌های افراطی و گروه‌های تکفیری در قم اشاره کرد و گفت: در این کنگره علمای بیش از 80 کشور جهان حضور داشتند و از علمای برجسته اهل سنت استان‌های کردستان و آذربایجان غربی نیز در این کنگره عظیم حضور پیدا کردند و 3 مقاله علمی از فرهیختگان دینی کردستان در این کنگره ارائه شد.


حجت الاسلام فراشی خاطر نشان کرد: نخستین روز هفته وحدت که از یکشنبه 14 دی‌ماه آغاز خواهد شد به نام مبارک پیامبر رحمت(ص) دلیلی بر وحدت اسلامی نام‌گذاری شده و در مسجد جامع شهر سنندج و دیگر مساجد شهرها و روستاهای استان جشن بزرگ وحدت برگزار خواهد شد، روز دوم این هفته به نام «استکبار، مخالف اصلی وحدت اسلامی» نام‌گذاری شده است و در این روز یازدهمین یادواره شمس قریشی در مسجد جامع سنندج برگزار خواهد شد.


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: «علما و پیشگامان وحدت اسلامی» موضوع محوری روز سوم هفته وحدت بوده و در این روز همایش پیشگامان وحدت اسلامی در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار خواهد شد، در این روز همچنین سایت پژوهشی، تحلیلی شافعی‌نیوز راه‌اندازی خواهد شد و برای نخستین بار در کشور یک پایگاه تخصصی برای بازتاب مباحث علمی و پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم اهل سنت پیرو فقه امام شافعی راه‌اندازی خواهد شد.


حجت الاسلام فراشی گفت: در روز چهارم هفته وحدت که به نام «وحدت اسلامی، اصلی جداناپذیر از دین» نام‌گذاری شده است مراسم جشن و سرور در 29 شهر و دهستان‌ها و روستاهای استان برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: روز پنجم هفته وحدت به نام «مساجد، محفلی برای وحدت اسلامی» نام‌گذاری شده و مراسم ویژه جشن رحمت در ده مساجد جامع سطح استان برگزار خواهد شد.


مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: در روز پایانی هفته وحدت نیز شاهد برپایی نخستین گردهمایی بزرگ دراویش طریقت‌های نقشبندیه و قادریه خواهیم بود و راهپیمایی عمومی دراویش از قبل از ظهر جمعه آغاز شده و به نماز جمعه ختم خواهد شد./967/پ202/ب6

ارسال نظرات