۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۳۸۹۵۹
خطیب جمعه نجف آباد:

بشریت تشنه سیره و اخلاق پیامبر اکرم است/ بی حجابی سبب بی حرمتی و شکستن کرامت زن و خانواده می شود

خبرگزاری رسا _ حجت الاسلام حسناتی در خطبه های نماز جمعه این هفته نجف آباد با اشاره به میلاد اسوه و اشرف مخلوقات عالم پیامبر اکرم(ص) گفت: سیره و روش پیامبر اکرم(ص) به خصوص در وحدت و اخلاق نه تنها باید الگو جهان اسلام بلکه الگویی برای تمام جهانیان باشد که در دوران افول معنویت قرار دارند.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، حفظ وحدت را رمز پیروزی مسلمانان بر جهان غرب بیان داشت و گفت: باید در هفته وحدت که آغاز میلاد عقل کل و خاتم رسل در آن واقع شده است، برگزاری محافل جشن و مراسمات مذهبی بیشتر براساس شناخت سیره و روش اخلاقی این پیامبر الهی قرار گیرد.

 

وی پیامبر اکرم(ص) را محور اتحاد و یکپارچگی ملت ها برشمرد و گفت: سیره و روش پیامبر اکرم سراسر وحدت و یکپارچگی میان امت مسلمان و حتی غیر مسلمان است که نمونه آن را در تشکیل حکومت در شهر مدینه شاهد هستیم و بشریت امروز تشنه اخلاق پیامبر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی عدم تقویت وحدت را زمینه سوء استفاده دشمنان در تفرقه میان مسلمانان بیان کرد و افزود: اگر ما نتوانیم وحدت و نقاط مشترک میان شیعه و سنی را هر روز بیشتر از قبل تقویت کنیم، ابزار محکمی به دست دشمنان اسلام داده ایم تا از تفرقه میان ما که گاهی حتی در میان خود شیعیان نیز به وجود می آید، دستاویزی برای غلبه بر مکتب اسلام پیدا کنند.

 

وی با اشاره به این که وجوه اشتراک میان شیعه و سنی بسیار بیشتر از نقاط افتراق آنان است، بیان داشت: دشمنان برای ایجاد دو دستگی از پیشرفته ترین وسائل ارتباطی استفاده می کنند که نمونه آن شبکه هایی است که به نام ائمه اطهار(ع) و در جهت تقویت دشمنان با ایجاد برنامه هایی چون سب و لعن نمادها و شخصیت های اهل سنت، سبب شکل گیری فرقه های تکفیری می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از جمله مناسبت های هفته آینده را پیام  امام خمینی به رهبر اتحاد جماهیر شوروی عنوان کرد و گفت: همان گونه که امام در نامه خود بیان کرده بود، کمونیسم و دنیای سرمایه داری شوروی در زباله دان تاریخ قرار گرفت تا تمام دنیا به این واقعیت پی ببرند که معنویت نیاز همیشگی بشر است و این واقعیت را 12 سال بعد از نامه حضرت امام، رهبر شوروی متوجه شد.

 

وی در ادامه بیان داشت: مسیری که دومین ابرقدرت دنیا را به نابودی کشاند، امروز گریبانگیر دنیای غرب شده است و تمام آنانی که دنیا را منهای خداوند برای بشریت نشان داده اند و اعمالی چون همجنس بازی را افتخار و مقابله با آن را مساوی با محکومیت قرار داده اند، و تمام فرهنگ و زندگیشان مادیات و دنیا شده است، باید به زودی منتظر خرد شدن استخوان های این فرهنگ باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی بیداری فطرت های آگاه را از سنت های الهی برشمرد و افزود: با آن که جنگ افروزی و استعمار نو برای رسیدن به اهداف خود و تسلط بر کل جهان، با هر بهانه ای به مبارزه علیه دولت های مخالف بر می خیزند و آتش افروزی می کنند، باید بدانند که این شیوه آنان نفس های آخر را می زند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از میان رفتن کارآیی سازمان های بین المللی که به عناوین مختلف برای دفاع از حقوق بشریت تأسیس شده بود، دیگر کارآیی خود را از دست داده است و اکنون زمان حضور انسان های پاکباخته در عصر جهانی است.

 

امام جمعه نجف آباد از دیگر مناسبت های هفته آینده را فرمان رضاخان بر کشف حجاب برشمرد و بیان داشت: دشمنان اسلام از همان ابتدا متوجه شده بودند که شیعه و کشورهای شیعه نشین دارای زنان قدرتمندی هستند که با کرامت خود، خانواده و اجتماعی الهی به وجود می آورند و برای شکست این گونه جوامع باید به سراغ شکستن این قدرت های بزرگ یعنی زنان رفت.

 

وی در ادامه افزود: در حدود سال 1314 عمده مردم ایران با این طرح استعماری که برنامه ریزی شده از طرف انگلستان بود، با دادن شهید ایستادگی کردند، ولی استعمار هیچ گاه از مواضع خود عقب نخواهد نشست و امروز نیز در قالب های دیگری وارد عرصه حذف حجاب از جوامع شیعی و اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در ادامه بیان داشت: آزادی زن، نه تنها سبب عزت و عظمت زن در جامعه و خانواده نخواهد شد، بلکه دشمنان در قالب این گونه شعارها در صدد بی حرمتی و شکستن کرامت زن و نابودی خانواده ها هستند و امروز دشمنان در قالب سریال ها و برنامه های ماهواره ای و هم چنین شبکه های اجتماعی وارد کانون خانواده ها شده اند و ما هر روز بیش از گذشته از مبانی اسلام و قرآن در حال فاصله گرفتن هستیم.

 

وی تنها راه مقابله با دشمن نرم را آشنایی بیشتر با مکتب و اصول اسلام بیان کرد و افزود: توسل به زور و قانون در مقابله با ماهواره درمان درد نیست، بلکه تا خود فرد نخواهد هیچ وسیله مقابله ای سودمند نیست. /1306/پ201/ب6

ارسال نظرات