۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۳۹۲۱۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس مطرح کرد؛

برگزاری نماز باران در 15 دی ماه/ پروردگار مدیر و مدبر جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این‌که باید اعتقاد این باشد که جهان یک پروردگار دارد و اوست که مدیر و مدبر این جهان است، گفت: نفس خواندن نماز استسقاء یک نوع رابطه با خداوند بزرگ است و این نماز 15 دی‌ماه در دارالرحمه شیراز برگزار می‌شود.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که شامگاه دیروز برگزار شد، با تاکید بر این مطلب که انسان‌ها نباید تنها قانون طبیعی که از نظر بعضی از مردم حاکم بر جهان آفرینش است را قبول کنند، افزود: انگیزه ای که سبب طرح این مسأله شد و اعلام شد که نماز استسقاء برگزار شود این است که به جامعه القاء بشود همه مسائل را از طریق قانون و قانون مندی حاکم بر طبیعت نباید حلاجی کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری نماز استسقاء برای بارش باران افزود: روز دوشنبه 15 دی در دارالرحمه شیراز نماز استسقاء برای بارش باران برگزار میشود.

 

امام جمعه شیراز از ایمان قوی مردم به خداوند صحبت کرد و گفت: باید این تفکر را به جامعه القا کرد تا همه مردم بدانند که جهان و هر چیزی که در درون آن است یک صاحب، مدیر، مربی، رب، پروردگار دارد.

 

وی با تاکید بر این مطلب که باید در گرفتاری ها و مشکلاتی که خواه ناخواه در زندگی انسان اتفاق می افتد با تضرع به سمت و سوی خداوند رفت، افزود: نفس خواندن نماز استسقاء یک نوع رابطه با خداوند بزرگ است.

 

امام جمعه شیراز بیان کرد: خواندن نماز باران برای برقراری ارتباط با خداوند است حتی اگر باران هم نبارد، جامعه باید به این سمت حرکت کند که در مواقع گرفتاری  و سختی و مشکلاتی که برای آن اتفاق می افتد به دنبال مدبر و مربی عالم جهان آفرینش برود و با خداوند ارتباط برقرار کند.

 

نماینده ولی فقیه درفارس خاطرنشان کرد: خواندن نماز استسقاء پیامدهایی از جمله اثر تربیتی، معنوی و آثار و برکات فراوان دیگری به دنبال خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: بزرگان و ائمه اطهار گفته اند و دستور داده اند که در زمانی که از مسائل مختلف ناامیدی برایتان پیدا شد در خانه خدا بروید و از او بخواهید که به شما کمک کند.

 

آیت الله ایمانی در ادامه با تأکید بر این مطلب که همه موظف به خواندن نماز استسقاء هستند و تکرار این نماز نیز لازم است گفت: گروه های مختلف به یک بار اکتفا نکنند و جمعیت های گوناگون، هم در شهرستان ها و هم در شیراز با شرایطی که بتوانند، باید به برگزاری این نماز بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس در خاتمه گفت: همه با هم باید این ارتباط معنوی را با پروردگار عالم دنبال کنند تا ارتباط بین مسلمانان و خداوند محکم ترشود تا با این رابطه مشکلات و معضلات زندگی به میزان قابل ملاحضه ای از بین برود و حل و فسق شود./835/پ202/ب6

ارسال نظرات