۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۳۹۳۵۳

نخستین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه خوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه با محوریت سبک زندگی مهدوی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان خوی برگزار شد.
نشست هم انديشي حوزه و دانشگاه در خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نخستین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه امروز به همت دفتر وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان خوی، با حضور حجت الاسلام سالم خویی از اساتید حوزه و دکتر دهقانی از اساتید دانشگاه برگزار شد.

 

این نشست با حضور پر شور و صمیمی طلاب و دانشجویان شهرستان خوی به صورت پرسش و پاسخ آزاد در موضوع سبک زندگی مهدوی برگزار شد.

 

در این نشست مباحثی همچون چگونگی تطبیق زندگی امروزی با سبک زندگی مهدوی، آفت های عرفان های نوظهور و رسالت حوزه و دانشگاه در جهت آماده سازی جامعه برای عصر ظهور مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام سالم خویی در پاسخ به سوالی در مورد جایگاه زن در سبک زندگی مهدوی، به وظیفه سنگین مادری زنان جامعه اشاره کرد و گفت: رسالت زن در دیدگاه اسلامی تزریق عاطفه و محبت به کانون خانواده است، ولی متاسفانه جامعه ما تحت تاثیر فرهنگ غربی جایگاه زن را مورد ظلم قرار داده و زنان را به عنوان ابزار مطامع و منافع خود می کنند.

 

دکتر دهقانی نیز در پاسخ به سوالی در مورد وظیفه طلبه و دانشجو در سبک زندگی مهدوی، با اشاره به مسؤولیت سنگین این دو نهاد علمی گفت: امروز طلاب و دانشجویان کشور باید دو بال علم و اخلاق را در وجود خود پرورش دهند چراکه عالم بدون تقوا و عابد بدون علم نه تنها برای جامعه مفید نخواهند بود بلکه موجبات انحراف جامعه را نیز فراهم می آورند.

 

در ادامه این نشست مسؤولان واحد های دانشگاهی برای ادامه ی این نشست ها در دانشگاه‌ها نیز تأکید کردند.

 

گفتنی است، در نخستین نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه با محوریت سبک زندگی مهدوی در حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان خوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی، معاون دانشگاه پیام نور خوی و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه ی این شهرستان حضور داشتند./936/پ203/ب4

ارسال نظرات