۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۳۹۵۸۳
آیت الله موسوی جزایری در همایش بررسی خطرهای ناشی از تکفیر و افراط گرایی در دمشق:

هرگونه انحراف از مسیر رسول اسلام گام نهادن در مسیر افراط گرایی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری پیامبر اکرم(ص) را الگوی وحدت، عزت و افتخار مسلمانان توصیف و عنوان کرد: دلیلی برای دور شدن از این الگو و مسیر وجود ندارد و هرگونه انحراف از این مسیر گام نهادن در مسیر افراط گرایی است.
آيت الله موسوي جزايري در همايش بررسي خطرهاي ناشي از تکفير و افراط گرايي در دمشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دمشق، آیت الله سیدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز، در همایش بررسی خطرهای ناشی از تکفیر و افراط گرایی که در دمشق برگزار شد، ابرازداشت: تأسیس شبکه های فتنه پراکنی، تشکیل فرقه های انحرافی، ترویج شبهات و خونریزی از تلاش های دشمنان اسلام با هدف ضربه زدن به ریشه این دین مقدس و وحدت مسلمانان صورت می گیرد.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی امت اسلامی از اهداف ارزشمند رسول اکرم(ص) و مایه مباهات ایشان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تحریم تنازع و دشنام از سوی رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: فتوای این علمای بزرگ با هدف حفظ وحدت اسلامی صادر شده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به منزلت علمای سوریه ابراز داشت: علم آموزی و جهاد در راه خدا ویژگی علمای این سرزمین است.

وی کشتار مسلمانان در سوریه و عراق به دست تکفیری ها را نمونه ای از فعالیت های وحدت ستیزانه دشمنان اسلام توصیف و عنوان کرد: برادرکشی، کودک کشی و کشتار زنان از جنایت های این فرقه های انحرافی است.

آیت الله موسوی جزایری ابراز داشت: گناه مسلمانانی که خداوند یکتا را می پرستند و کتاب و پیامبر آن ها یکی بوده چیست که فرقه های انحرافی خون آن ها را حلال کرده و به بهانه ها و دلایل بی اساس دست به کشتار آن ها میزنند.

وی افزود: هر کدام از مسلمانان بر اساس اجتهاد و پیروی از رسول خدا و سفارش های ایشان گام برمی دارند و به اندازه توان خود دست به تحقیق و بررسی مسائل دینی می زند؛ پس گناهشان چیست که به دست این گروه های افراطی کشته می شوند.

امام جمعه اهواز گفت: پس از پیامبر اکرم(ص) و پایان رسالت الهی، مسلمانان اجتهاد در مسائل اعتقادی و پیروی از سفارشات پیامبر(ص) را روشی برای یافتن حق از باطل در پیش گرفتند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه خوزستان اظهارداشت: جای پرسش است که چرا برخی از مسلمانان از راهی که رسول خدا آن را پیموده است منحرف شده و به بی راهه می روند؛ در صورتی که رسول خدا در طول زندگی مبارکشان در آن راه گام بر می داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیامبر اکرم(ص) را الگوی وحدت، عزت و افتخار مسلمانان توصیف و عنوان کرد: دلیلی برای دور شدن از این الگو و مسیر وجود ندارد و هرگونه انحراف از این مسیر گام نهادن در مسیر افراط گرایی است.

امام جمعه اهواز با بیان این که پیامبر(ص) زندگی و نفس ارزشمند خود را در راه هدایت مردم به کار گرفت، اظهارداشت: بر زبان آوردن شهادتین میزان تشخیص اسلام افراد است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آیه «وکذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهدا علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا» ابرازداشت: پیامبراکرم(ص) به یاری خداوند امتی را بنا نهاد که ممتاز بودن و صفت های برتر از ویژگی های روشن آن بوده و این آیه در حق این امت است.

وی افزود: این امت با وجود تنوع قومیت ها، رنگ پوست، گویش ها و لهجه های گوناگون امتی واحد و یکپارچه است.

آیت الله موسوی جزایری بیان داشت: شکی نیست که پیامبر، امت خود را دوست داشت و همواره آن را برتر امت های دیگر می دانست و می فرمود که «اعددت شفاعتی لاهل الکبائر من امتی؛ شفاعتم خاص اهل کبائر امتم است»./9452/پ202/ب2

 

ارسال نظرات