۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۳۹۵۸۵
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی مطرح کرد؛

گروه های تکفیری و تروریستی محصول عدم وحدت مسلمین و فرصت طلبی دشمنان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: جولان گروه های تکفیری و تروریستی نظیر داعش در سرزمین های اسلامی نتیجه عدم وحدت بین مسلمین و فرصت طلبی دشمنان از شرایط موجود است.
آخوند رحيم بردي صمدي روحاني اهل سنت خراسان شمالي

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بین پیروان مذاهب شیعه و سنی در ایران وحدت مناسبی وجود دارد.

 

وی با بیان این که وحدت و آرامش موجود در ایران دشمنان نظام اسلامی را در اجرای توطئه های شوم ناامید کرده است، افزود: در واقع این وحدت مانع اصلی ضربه زدن دشمنان به نظام اسلامی و دست یابی آنها به اهداف استکباری است.

 

عضو شورای فتاوی اهل سنت استان خراسان شمالی در ادامه با یادآوری احادیث و تأکیدات پیامبر گرامی اسلام در زمینه لزوم وحدت در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام توصیه مؤکد حضرت محمد(ص) به همه قبایل عرب انسجام، یکپارچگی و وحدت بود.

 

آخوند صمدی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام واقف بود که اگر در بین مسلمانان وحدت و انسجام اسلامی باشد آنها در عرصه های مختلف پیروز می شوند و از طرف دیگر نیز تفرقه و چند دستگی منجر به شکست آنها در برابر دشمنان می شود.

 

وی با بیان این حضرت محمد(ص) رسول مودت و وحدت و «رحمة للعالمین» بود، افزود: همه مسلمانانی که داعیه پیروی از رسول گرامی اسلام را دارند می بایست با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند و این اتحاد خود را نیز در عمل به دشمنان اثبات کنند.

 

به گفته وی در این صورت دشمنان دیگر جرأت اجرای نقشه های شوم و توطئه های مخرب در سرزمین های اسلامی را نخواهند داشت چرا که در حال حاضر وجود تفرقه و چند دستگی سبب جری تر شدن دشمنان و آسودگی خاطر آنها در چپاول و استعمار ملت های اسلامی شده است.

 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنفیه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنان با سوء استفاده از اختلافات غیراساسی و کوچک در بین مسلمانان اقدام به تفرقه افکنی در میان آنها می کنند اما باید مسلمانان با هوشیاری و بصیرت فریب دشمنان اسلام را نخورند.

 

آخوند صمدی بهترین ابزار برای مقابله با دشمنان را وحدت اسلامی دانست و گفت: تعصب های بی جا یکی از موانع تحقق وحدت مناسب در بین مسلمانان است در حالی که مسلمانان اشتراکات فراوانی از جمله خدا، کتاب آسمانی و پیامبر اکرم(ص) دارند و تکیه بر این اشتراکات سبب همبستگی و وحدت آنها می شود.

 

وی دوری از وحدت در جوامع اسلامی را ریشه بخش اعظمی از مشکلات مسلمانان دانست و تصریح کرد: جولان گروه های تکفیری و تروریستی نظیر داعش در سرزمین های اسلامی نتیجه عدم وحدت بین مسلمین و فرصت طلبی دشمنان از شرایط موجود است.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 911 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن های سنی مذهب هستند که تقریبا همه آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

 

فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)،(دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات