۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۹۶۱۱
فرمانده سپاه عاشورا:

اختلاف و تفرقه میان مسلمانان عامل تسلط دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که عمل به دستورات قرآنی و تعالیم اسلامی موجب تحقق وحدت میان مسلمانان می‌شود، گفت: اختلاف و تفرقه میان مسلمانان عامل تسلط دشمنان است.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا شامگاه دیروز 15 دی ماه در جمع فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت سپاه ناحیه شهرستان عجب‌شیر با تأکید بر این‌که باید به تکلیف خود در حال حاضر آگاه باشیم، اظهار داشت: یادآوری دوران دفاع مقدس از راهکارهای ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی است.


وی با بیان این‌که یکی از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) بوده که براساس فکر و اندیشه امام خمینی(ره) تعیین شده است، خاطرنشان کرد: نباید به راحتی از کنار این شعارها گذشته و نسبت به شرایط مملکت خود بی‌تفاوت باشیم، دشمنان باید بدانند دست برداشتن از آرمان‌ها هیچگاه ممکن نیست.


سردار کریمیان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلامی، با اشاره به آیه شریفه «خَیرُ الأمورِ أوسَطُه» افراط و تفریط را در اسلام مذموم دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید بر وحدت بین مسلمین و مذاهب شیعه و سنی دارند، تمام اعمال و گفتار ما باید در این راستا باشد. 


وی ادامه داد: وحدت امت مسلمان موجب اقتدار جهان اسلام بوده و موجب خواهد شد تا دشمن جرأت تعرض حتی به یک وجب از خاک کشورهای اسلامی را نداشته باشد. عمل به دستورات قرآنی و تعالیم اسلامی موجب تحقق وحدت میان مسلمانان می‌شود، از سوی دیگر ایجاد اختلاف میان مسلمانان موجب تسلط دنیای استکبار بر آنها خواهد شد.


فرمانده سپاه عاشورا بصیرت و آگاهی نسبت به رصد حرکت‌های مذبوحانه و تفرقه‌انگیز دشمنان مورد تأکید قرار داد و گفت: باید ضمن کسب بصیرت ولایی، در مقابل توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی محکم و استوار باشیم. همانطور که رهبری فرمودند؛ اگر در هر کجای جهان، جان مسلمانی چه شیعه و چه سنی در خطر باشد، جمهوری اسلامی ایران به آنها کمک می‌کند.


وی با بیان این‌که آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در راستای تحکیم و تقویت وحدت امت اسلامی بوده است، افزود: هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین افکار اصولی انقلاب اسلامی است، امروز لزوم وحدت بین شیعه و سنی و روشنگری درباره تحرکات دشمنان تفرقه‌انگیز دشمنان بر کسی پوشیده نیست.


سردار کریمیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید به فرمایش‌های رهبری در مورد رسالت و نقش سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و اهمیت و ضرورت آن، اظهار داشت: پاسداران مدافعان اصلی حریم ولایت، انقلاب اسلامی و بازوی توانمند نظام در مواجهه با خطرات و تهدیدهای احتمالی هستند.


وی با بیان این‌که سپاه وظیفه پاسداری از انقلاب، دستاوردهای آن و حفظ روح انقلاب و جهت‌گیری کلی آن را بر عهده دارد، گفت: پاسداران باید هر زمانی که این انقلاب به خطر افتاد با جان و دل از انقلاب محافظت کرده و نگذارند دشمنان انقلاب اسلامی، این گنجینه بزرگ را مورد تهدید قرار دهند./935/پ202/ب6

ارسال نظرات