۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۹۶۹۷
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

پایه و اساس نظام بر سه اصل اسلام، ولایت و مردم استوار است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امروز ملت ایران باید قدردان نعمت ولایت و انقلاب اسلامی باشند که شرایط حاکم بر کشور قرآنی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در جمع زائران آستان مقدس سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان گفت: در اهمیت تلاوت قرآن همین بس که امام حسن عسکری(ع) سفارش به تلاوت زیاد قرآن کرده است.

 

وی با اشاره به این که رضایت خداوند در تلاوت قرآن است، بر تلاوت بسیار قرآن تأکید کرد و گفت: تلاوت قرآن باید همراه دقت در معانی و تدبر در قرآن باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم هم چنین با اشاره به آثار و برکات و دستاوردهای قرآن در زندگی انسان‌ها یادآورشد: متأسفانه برخی تلاوت قرآن را با مطالعه روزنامه اشتباه گرفته اند و قرآن را فقط با نیت تلاوت صرف و بدون تدبرّ و تعقّل در آن تلاوت می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در ادامه تلاوت قرآن بدون عمل به آن را از آفات قرآن دانست و گفت: هر چیزی یک آفتی دارد و آفت قرآن  نیز عمل نکردن به قرآن است.

 

وی با اشاره به این که امروز در نظام اسلامی ایران، مردم در یک اقیانوس قرآنی در حال شنا هستند، یادآور شد: پرداختن به مسائل قرآنی در کشور امکان و ظرفیتی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم ایران فراهم شده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: امروز ملت ایران باید قدردان نعمت ولایت و انقلاب اسلامی باشند که شرایط حاکم بر کشور را قرآنی کرده است، از این رو این هدیه خداوند به ما مردم ایران است تا بتوانیم از ظرفیتی که برای ما به وجود آورده است، بیشترین بهره برداری را در اجرای برنامه های قرآنی داشته باشیم و بتوانیم رتبه های عالی قرآنی را به سرعت طی کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیلمانی در ادامه انقلاب اسلامی را انقلاب مقدسی دانست و افزود: مقدس بودن انقلاب اسلامی از این جهت است که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کار دینی که بتواند سبب تغییر و تحول شگرفی در جهان شود انجام نشده بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تحول عظیمی در جهان به وجود آمد که امروز ثمره آن را در بیداری اسلامی در جهان می بینیم.

 

به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران بر پایه و اساس سه اصل مهم اسلام، ولایت و مردم استوار است که وظیفه همه ما این است که این سه اصل را شناخته و در مسیرآن به حرکت خود ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیلمانی در ادامه با تأکید بر این که مردم ایران اسلامی که از ابتدای انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشته اند، امروز نیز باید در صحنه حضور داشته باشند، گفت: باید هوشیار بود چرا که دشمن در کمین است و به دنبال به دست آوردن فرصتی است تا با ضربه زدن به نظام اسلامی ایران، چراغ بیداری اسلامی را نیز خاموش کند.  

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: باید متوجه باشیم انقلاب اسلامی ایران که با خون هزاران شهید آبیاری شده است، ارزان به دست نیامده که بخواهیم ارزان بفروشیم، از این رو باید برای حفظ انقلاب اسلامی و ولایت از جان مایه گذاشت./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات