۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۳۹۷۴۱
عضو جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفت‎وگو با رسا:

آمریکا درپی حذف علما از صحنه سیاسی بحرین است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین گفت که آمریکا درپی حذف علما از صحنه سیاست است و نقشه دستگیری شیخ علی سلمان هم در این راستا می توان تحلیل کرد.
شيخ عبدالله صالح معاون دبيرکل جمعيت العمل اسلامي بحرين


 

حجت الاسلام شیخ عبدالله صالح معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به بررسی تحولات اخیر این کشور پرداخت و گفت: رژیم آل‎خلیفه با بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین درپی انتقام از مردم این کشور است. آل‎خلیفه از مشارکت مردم در همه‎پرسی و نادیده گرفتن انتخابات پارلمان و شهرداری‎های بحرین به شدت خشمگین است.

 


وی با محکوم کردن اقدامات رژیم آل‎خلیفه و تمدید بازداشت شیخ علی سلمان بیان داشت: رژیم آل‎خلیفه طبق قوانین بین المللی و ملی اجازه بازداشت حتی یک روز شیخ علی سلمان را ندارد ولی متاسفانه بی توجهی به قانون از سوی رژیم آل‎خلیفه به دور از ذهن نیست.

 


معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین  ممانعت از مشارکت علما در عرصه‎های سیاسی را از نقشه‎های آمریکا در کشورهای خاورمیانه همانند عراق و بحرین خواند و تصریح کرد: آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به رژیم آل‎خلیفه برای بازداشت شیخ علی سلمان بار دیگر به مردم بحرین اعلام کرد که اجازه ریاست یک عالم دینی در حزب سیاسی همانند جمعیت الوفاق اسلامی را نمی‎دهد.

 


وی رژیم آل‎خلیفه را مجری دستورات ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی دانست و گفت: آمریکا به رژیم آل‎خلیفه دستور داده است که شیخ علی سلمان و یا هر عالم دینی دیگر نباید در هیچ یک از امور سیاسی دخالت کند. این مسأله به وضوح از سخنان سران سیاسی آمریکا و متحدانشان در کشورهای غربی همانند انگلیس نمایان است. آمریکا از قدرت سیاسی علمای اسلامی در کشورهای خاورمیانه هراسان است.

 


حجت الاسلام شیخ صالح ادامه داد: جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با انتخاب شیخ علی سلمان به عنوان دبیرکل این جمعیت نقشه‎های شوم آمریکا و رژیم آل‎خلیفه را نابود ساخت بنابراین حکومت آل‎خلیفه تصمیم گرفت که دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را بازداشت و با مطرح ساختن اتهام‎های واهی وی را از نظر قانونی رد صلاحیت کند و مانع از ریاستش بر جمعیت الوفاق شود.


 

رییس تجمع وحدت ملی بحرین فردی مزدور و بی ارزش است

 


وی در واکنش به توهین ناجی العربی، رییس تجمع وحدت ملی بحرین به آیت الله سیستانی بیان داشت: ناجی العربی از مزدوران رژیم آل‎خلیفه است که اصلیت بحرینی نیز ندارد. وی در حدی نیست که بخواهد در مورد آیت الله سیستانی صحبت کند.

 


معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین به بررسی بحران در کشورهای خاورمیانه پرداخت و گفت: برخی از کشورهای خارومیانه همانند عربستان و بحرین با انجام اقدامات جنایتکارنه‎ای همانند کشتار مردم، بازداشت، تخریب و مصادره اموال درپی ایجاد رعب و وحشت در کشور هستند که درپی آن بتوانند به خواسته‎های غیر مشروع خود دست‎ پیدا کنند.

 


عربستان حامی تروریست در کشورهای منطقه است

 


وی عربستان را از حامیان تروریست خواند و افزود: عربستان برای ایجاد بحران در کشورهای منطقه داعش را به وجود آورد و به حمایت مالی و تجهیزاتی از آن می‎پردازد. نقشه‎های عربستان در بسیاری از کشورهای منطقه همانند سوریه و یمن با شکست مواجه شده است.

 


شیخ عبدالله صالح آینده بحرین را روشن توصیف کرد و گفت: مردم بحرین بدون توجه به اقدامات رژیم آل‎خلیفه به انقلاب خود به صورت مسالمت آمیز ادامه می‎دهند. در مسیر انقلاب مشکلات گوناگونی وجود دارد ولی مردم این کشور بدون توجه به آن‎ها همچنان در صحنه انقلاب حضور دارند.

 


رژیم آل‎خلیفه به زودی سرنگون خواهد شد

 


وی از دخالت آمریکا، عربستان و انگلیس در بحرین انتقاد کرد و اذعان داشت: آمریکا، عربستان و انگلیس در چند سال اخیر به شیوه‎های متفاوت در مسائل بحرین دخالت می‎کند.

 


معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین اقدامات رژیم آل‎خلیفه را احمقانه خواند و گفت: انشاء الله در آینده نزدیک مردم انقلابی بحرین پیروز خواهند شد و این کشور را بدون حکومت آل‎خلیفه خواهیم دید./994/ب911/ک
 

ارسال نظرات