۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۳۹۷۴۲
همزمان با هفته وحدت؛

سایت شافعی نیوز در کردستان آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت و با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان سایت شافعی نیوز آغاز به کار کرد.
شافعي نيوز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، در حاشیه همایش پیشگامان وحدت اسلامی که با حضور علما و اندیشمندان استان های کردستان و آذربایجان غربی در مرکز بزرگ اسلامی شهر سنندج برگزار شد، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان از سایت شافعی نیوز اولین پایگاه اطلاع رسانی مذهب شافعی اهل سنت در ایران، رونمایی شد.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان هدف از راه اندازی این سایت را شناسایی شخصیت بزرگ امام شافعی دانست و گفت: این شخصیت بزرگوار باید به صورت کامل و صحیح به مسلمانان شناخته شود چرا که وهابیت یکی از موانع خود در میان اهل سنت را پیروان امام شافعی می داند.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه این سایت در سال 90 قرار بود راه اندازی شود، ادامه داد: بعد از پیگیری ها واقدامات لازم به منظور ایجاد سایتی جامع و کامل امروز شاهد رونمایی و آغاز به کار آن هستیم.


وی دسترسی بهتر به آثار و بیانات امام شافعی به منظور آشنایی مسلمانان و علما و روحانیان اهل سنت با این شخصیت بزرگ را از اهداف ایجاد این سایت ذکر کرد.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: جریان وهابیت فقه شافعی را مانعی در برابر خود دانسته و با تمام توان تبلیغاتی و رسانه‌ای خویش به مبارزه با مبانی فقه شافعی می‌پردازد.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه 350 میلیون مسلمان اهل سنت پیرو امام شافعی در دنیا داریم، افزود: نیاز به پایگاهی اینترنتی در جهت شناساندن شخصیت امام شافعی به مسلمانان وجود داشت که این سایت می تواند جوابگوی این نیاز باشد.


وی با اشاره به اینکه رویکرد این پایگاه اینترنتی خبری نیست، گفت: این سایت با محور علمی؛ فقهی و تحلیلی، گزارش های مهم و فرهنگی در ارتباط با شخصیت امام شافعی منتشر می کند.


وی عنوان کرد: این سایت برای دسترسی آسان علاقه‌مندان به آثار و بیانات علمای شافعی مذهب و انعکاس گفته ها و مطالب روحانیان این مذهب راه اندازی شده است، امیدواریم بزرگان و علمای شافعی مذهب هم در داخل ایران و هم خارج از کشور مطالب ارزشمند خود را برای درج در این سایت ارسال کنند.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مطالب به چهار زبان فارسی، کردی، انگلیسی و عربی که اکثر مسلمانان دنیا به یکی از این زبان ها تسلط دارند، در این سایت منتشر می شود.


شایان ذکر است، سایت شافعی نیوز در فضای مجازی اینترنت به آدرس
http://avaye-amin.ir/shafei قابل رؤیت است./967/پ202/ب6

ارسال نظرات