۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۳۹۷۷۷
امام جمعه خوی:

بر افروختن اختلافات مذهبی مهم‌ترین ابزار دشمن برای تفرقه بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: از جمله ابزاری که دشمنان جـهت ایـجاد اختلاف در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی به کار می برند بر افروختن اختلافات مذهبی است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در مراسمی به مناسبت هفته وحدت در روستای قطور این شهرستان با تبریک میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) در حق پیامبر بزرگوار (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «خداوند به برکت او کینه‏ها را دفن کرد و آتش دشمنى‏ها را خاموش کرد. مردم را به دست او با هم (به خاطر) ایمان برادر ساخت و نزدیکان را (به خاطر کفر) از هم دور کردبه وسیله او ذلیل را عزیز کرد و عزیز بى‏جهت را ذلیل گرداند.»

 

وی با بیان این که مسلمانان بعد از مسیحیان پرجمعیت ترین قشر در جهان هستند، افزود: ضرورتهای متعددی بـرای وحـدت و انسـجام هر چـه بیشتر مسلمانان وجود دارد که اعتقاد داشتن به خدای واحد، پیامبر واحد و کـتاب قـرآن واحد، مشترک بودن اعمال عبادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همچون نماز، روزه، جـهاد، حـج، نمازهـای جمـعه، عیـد قربـان و عیـد فطـر از جمله آنهاست.

 

امام جمعه خوی تصریح کرد: نوع مسلمانان و کشورهای اسلامی در خاورمیانه قـرار دارنـد که به دلیل برخورداری از مرزهای مشترک، موضوعات منطقه ای و بین المللی مشترک، منافع متعدد مشترک از قبیل صدور نفت باید با هم متحد و هم پیمان باشند.

 

وی با اشاره به اسلامی بودن 10 کشور از 12 عضو اپک گفت: ایران، عراق، عربستان سعودی، کویت، ونزوئلا، قطر، لیبی، امارات متحده عـربی، الجـزایر، نیـجریـه است.

 

حجت الاسلام شکوری اسرائیل غاصـب و آمریکـای جنایتکار و تجاوزگر را دشمن مشترک مسلمانان خواند و افزود: این دشمنان چندین سال است با هماهنگی هم پیمانان غربی، اروپایی و منطقه ای خـود مسلـمانان را در کشورهـای مخـتلف از قبیل افغانستان، پاکستان، لبنان، بحرین، تونس، مصر، لیبی، عراق و سوریه به صورت روزمره توسط جریان های تکفیری قتل عـام می کـنند.

 

رییس حوزه های علمیه خوی ادامه داد: از جمله ابزاری که دشمنان جـهت ایـجاد اختلاف در میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی به کار می برند بر افروختن اختلافات مذهبی، کلامی و تاریخی با بهره گیری از انسان های مغرض و وابسته از میان پیـروان مذاهـب مخـتلف، تمسک به سبّ، لعن و مطاعن بزرگان اسلامی با بهـره گیری از انسان هـای ساده لوح و عوام و برانگیختن تعصبات جاهلانه در میان پیروان مذاهب اسلامی با استفاده از انسان های مـفسده جـو است.

 

وی اضافه کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند: کسی که در قـلبـش به اندازه دانـه خـردلـی عـصبیـت بــاشـد خداوند روز قیامت او را با اعراب جاهلیت محـشور مـی‌کنـد.

 

روحانیان اهل سنت مردم را از پیامدهای منفی قاچاق آگاه کنند

 

حجت الاسلام شکوری با یادآوری کردن چند موضوع به روحانیان اهل سنت اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و بـخـشدار اظهار داشت: افتتاح مرز رازی و توسعه آن یک فرصت طلایی بـرای مردم بخش است امیدوارم مورد توجه ویژه قرار بگیرد و شرایط لازم را به عنوان مرزبانی خوب فراهم سـازید.

 

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم منطقه ابراز امیدواری کرد: افتـتاح مـرز رازی در آینده نزدیـک تمـامی مشـکلات را حـل خواهد کند.

 

امام جمعه خوی، یکی از مشکلات نوار مرزی را پدیده زشـت قـاچاق اعلام کرد و گفت: قاچاق زیانهای متعدد اقتصادی، فرهنگی و اخـلاقی دارد که باید روحانیان اهل سنت در این زمینه عنایت ویژه داشته باشند و مـردم را از ایـن کـار مـنع کنـند.

 

حجت الاسلام شکوری خاطرنشان کرد: روحانیان اهل سنت در جهت فرهنگ سازی برای حل مشکلات دینی و معیشتی مردم از امکانات بخشداری، دهیاری ها و شوراها استفـاده بهینه داشتـه باشـند و برنامه ریـزی هـای لازم فرهنـگی را انـجام دهنـد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات