۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۹۸۷۱

سنگ بنای سومین مسجد بزرگ دنیا در پاکستان گذاشته شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز پروژه ساخت سومین مسجد بزرگ دنیا که گنجایش 800 هزار نمازگزار را به طور همزمان خواهد داشت، در شهر کراچی پاکستان برگزار شد؛ گفته می‎شود که ساخت این مسجد 5 سال زمان می‎برد.
مراسم آغاز پروژه ساخت سومين مسجد بزرگ دنيا در کراچي پاکستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم آغاز پروژه ساخت سومین مسجد بزرگ دنیا در شهر کراچی پاکستان و با حضور مقامات این شهر برگزار شد.
 
گفته می شود ساخت این مسجد 5 سال زمان می برد.
 
سومین مسجد بزرگ دنیا قرار است 800 هزار نمازگزار را به طور همزمان در خود جای دهد.
 
یک مرکز تحقیقات اسلامی، کتابخانه اسلامی، دانشگاه اسلامی و موزه اسلامی پاکستان به همراه یک شرکت ساختمان سازی خصوصی اعضای گروهی را تشکیل می دهند که سرمایه ساخت این مسجد را تامین کرده و بر روند تکمیل آن نظارت می کنند.  
 
سومین مسجد بزرگ دنیا در شهر کراچی پاکستان بر روی تپه ای به ارتفاع 60 فوت ساخته می شود و قرار است شاهکاری از معماری غنی اسلامی، معماری مغولی به کار رفته در مساجد آگرا و دهلی و معماری ایرانی به کار رفته در مساجد سمرقند، اصفهان و ترکیه باشد.
 
معماری مسجد اعظم کراچی پاکستان بر عهده معمار شناخته شده ای به نام نیر علی داد است و گفته می شود برای نمای خارجی آن از سنگ مرمر سفید استفاده خواهد شد.
 
مسوولان پروژه ساخت سومین مسجد بزرگ دنیا در پاکستان اعلام کرده اند که لوسترهای این مسجد از قطعاتی که از کشورهای ایتالیا، ایران و ترکیه وارد خواهد شد ساخته می شود.
 
همچنین گفته می شود که مناره 325 فوتی این مسجد از دوردست ها قابل مشاهده خواهد بود.
 
گفتنی است، سال گذشته نیز پروژه ساخت بزرگترین مسجد پاکستان و هفتمین مسجد بزرگ دنیا که گنجایش بیش از 100 هزار نمازگزار را دارد در شهر لاهور این کشور به پایان رسید./990/ب902/د
ارسال نظرات