۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۳۹۹۲۳
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

سران جوامع اسلامی با پیروی از تعالیم قرآن به خواسته‌ ملت خود پاسخ دهند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که امروز مسلمانان با توجه به این‌که منحرفان، دشمنان اسلام و ابرقدرتها بر علیه جامعه اسلامی خیزش دارند در شرایط بسیار استثنایی قرار دارند گفت: سران جوامع اسلامی به جای برخوردهای تند و ستیزه‌گر تلاش کنند از طریق حکمت، تدبیر و با پیروی از تعالیم قرآن به خواسته‌ ملت خود پاسخ دهند.
آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه بیست هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: امروز مسلمانان با توجه به این‌که منحرفان، دشمنان اسلام و ابرقدرتها بر علیه جامعه اسلامی خیزش دارند در شرایط بسیار استثنایی قرار دارند.

وی افزود: حیات مجدد هویت اسلامی در کالبد جامعه اسلامی برای دشمنان گران بود به همین دلیل تلاش کردند مسلمانان را با گسترش تفرقه و ستیز از یکدیگر جدا کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش سنگین علمای اسلامی در وحدت مسلمانان عنوان کرد: با توجه به این‌که دشمنان تلاش می‌کنند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند علمای اسلام و شخصیت‌های برجسته اسلامی باید بیش از هر زمان احساس مسئولیت کنند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به دستور الهی مبنی بر وحدت مسلمانان، اظهار داشت: امیدواریم که در این کنفرانس چالش‌ها و راهکارها مشخص شود و از همه کشورهای اسلامی و شخصیت‌های برجسته به خصوص کشورهایی که دچار بحران هستند درخواست داریم که در راه ایجاد وحدت تلاش خود را بیشتر کنند. 

وی افزود: خوب است سران جوامع اسلامی به جای برخوردهای تند و ستیزه‌گر تلاش کنند از طریق حکمت، تدبیر و با پیروی از تعالیم قرآن به خواسته‌ ملت خود پاسخ دهند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم که دل افراد و جوامع اسلامی را به یکدیگر نزدیک کنیم زیرا ارتقاء جامعه اسلامی در پرتو وحدت امکان‌پذیر است. /807/پ202/ص

ارسال نظرات