۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۳۹۹۹۹
وزیر اوقاف و امور دینی اردون:

علمای اسلام در راستای تقویت وحدت امت اسلامی تلاش کنند/ خون مسلمانان خط قرمز دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف و امور دینی اردون با بیان این‌‌که اسلام دینی است که به انسانها با هر نژاد، دین، رنگ و آیین احترام می‌گذارد، بنابراین لازم است علمای اسلام در راستای تقویت اسلام درباره وحدت امت اسلامی تلاش کنند، گفت: ما با به رسمیت شناختن مذهب یکدیگر در سالروز تولد پیامبر(ص) باید به دشمنان خود نشان دهیم که خون مسلمانان خط قرمز ما است.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هایل عبدالحفیظ، وزیر اوقاف و امور دینی اردون روز گذشته در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌‌المللی وحدت اسلامی تحت عنوان «امت واحده اسلامی؛ چالش‌ها و راهکارها» که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: کشتار و جنایت گروه‌های تکفیری در گذشته نیز اتفاق افتاده است اما امروز برای نخستین بار در تاریخ اسلام این مساله در اولویت قرار گرفته است.

 

وی افزود: امروز با توجه به حضور گروه‌های تکفیری در منطقه مسلمانان در شرایط بسیار حساس و پرمخاطره‌ای به سر می‌برند به گونه‌ای که بسیاری از مسلمانان در کشورهای سوریه، یمن، افغانستان، عراق و پاکستان به دست جنایت‌کاران گروه‌های تکفیری کشته می‌شوند.

 

وزیر امور دینی کشور اردن با بیان این‌که مسلمانان باید در راستای وحدت تلاش کنند، عنوان کرد: اسلام دینی است که به انسانها با هر نژاد، دین، رنگ و آیین احترام می‌گذارد، بنابراین لازم است علمای اسلام در راستای تقویت اسلام درباره وحدت امت اسلامی تلاش کنند، بر اساس آنچه در قرآن کریم آمده که انسانیت را تکریم می‌کند ما هر گونه جنایت و تجاوز به مسلمانان را محکوم می‌کنیم.

 

عبدالحفیظ با اشاره به ایجاد تفرقه از سوی دشمنان اسلام اظهار داشت: دشمنان اسلام با اختلاف افکنی و فتنه در بین مسلمانان آنها را به قتل و جنایت نسبت به یکدیگر وادار می‌کنند در این زمینه ما باید درباره وحدت مسلمانان تلاش خود را بیشتر کنیم، دشمنان با ایجاد چنددستگی بین مسلمانان تلاش دارند تا ما یکدیگر را تکفیر کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با به رسمیت شناختن مذهب یکدیگر در سالروز تولد پیامبر(ص) باید به دشمنان خود نشان دهیم که خون مسلمانان خط قرمز دین ما است./807/پ202/ب6

ارسال نظرات