۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۴۰۱۰۰
رییس ستاد دهه فجر گیلان:

جشن های دهه فجر فرصتی برای تبیین آرمان انقلاب برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با بیان این که جشن های یوم الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان است، گفت: دهه مبارک فجر بزرگ ترین یادمان انقلاب است.
دهه فجر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام مجتبی اشجری، رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه های دهه فجر این استان در رشت با بیان این که هر چه داریم به برکت انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه فجر یکی از وظایف مهم مسؤولان و مدیران است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، دهه فجر را بزرگ ترین یادمان انقلاب توصیف کرد و گفت: نشانه های این جشن ملی باید در فضاهای شهری مشاهده و باشکوه تر از هر سال برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه جشن های یوم الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان است افزود: از فضا ها ی شهر ی و روستایی باید برای تحقق این امر به درستی بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام اشجری ایام الله دهه فجر را یادآور وحدت و همدلی ملت ایران در برابر نظام پادشاهی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از مولا و مقتدای خود نظام دو هزار و 500 ساله پادشاهی را در ایران برچید و یک نظام کاملاً اسلامی را پایه گذاری کرد.

 

وی با اشاره به این که نهضت اسلامی با رهبری مرجعیت دینی و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: همراهی و حضور ملت ایران در همه صحنه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مهم ترین عامل پایداری این انقلاب بوده است.

 

مسؤول شورای هماهنگی گیلان تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را در شرایطی به پیروزی رسانید که برای نظام دو قطبی آن زمان این قدرت غیرقابل باور بود.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان این که مهم ترین عامل در پیروزی انقلاب اسلامی وحدت میان اقشار مختلف مردم بود، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با ایجاد روحیه وحدت و خودباوری توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با اتکا به پشتوانه مردمی و ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند و راه انبیا و ائمه هدی، به پشتوانه مردم در مقابل ظلم و طاغوت ایستاد و انقلاب را به پیروزی رسانید.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در ایام‌الله دهه فجر گفت: علیرغم همه توطئه ‌های دشمنان نظام، مردم ایران اسلامی همچنان به انقلاب، نظام اسلامی و رهبری وفادار هستند و در برابر سختی‌ها ایستادگی می‌کنند.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان این که این وظیفه مدیران فرهنگی است که با استفاده از فرصت‌هایی همچون ایام‌الله دهه فجر زمینه‌های شادی را برای مردم به‌ویژه نسل جوان فراهم آورند، خاطرنشان کرد: هه فجر یادآور غرور و سربلندی مردم ایران است که حکومت طاغوت را نپذیرفتند و برای رهایی از آن انقلاب کردند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، ضمن تبیین آیین نامه کمیته فضاسازی و تزیینات ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: باید فضاسازی شهر رشت در ایام الله دهه فجر کاملاً برجسته و مشهود باشد.

 

حجت‌الاسلام اشجری با بیان این که شهرداری رشت برای فضاسازی و تزیین محله‌ها می‌تواند از مساجد و پایگاه های مقاومت کمک بگیرد، افزود: از هم‌اکنون برای طراحی، ساخت و نصب نمادی از انقلاب اسلامی در یکی از مناطق شهر رشت که نقطه عطف انقلاب اسلامی بوده، برنامه‌ریزی و اقدام‌ لازم به عمل آید.

 

وی در ادامه  استفاده از ابزارهای جدید تبلیغی، نصب پرچم جمهوری اسلامی در سر درب مغازه‌ها، ارائه خدمات ویژه رایگان یا نیم‌ بها به شهروندان، برگزاری جشن بزرگ انقلاب در شب 22 بهمن در میدان اصلی شهر رشت همراه با نورافشانی را به کمیته فضاسازی و تزیینات شهر رشت پیشنهاد کرد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات