۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۴۰۲۷۲

انتقاد امام جمعه شهرکرد از برگزاری کنسرت های نامتناسب با شؤون اسلامی به بهانه هفته وحدت

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام از برگزاری کنسرت‌های موسیقی به بهانه این ایام در مرکز استان چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد و گفت: متأسفانه موسیقی‌هایی که در این مجالس اجرا می‌شود حرام هستند و در شأن مردم متدین استان چهارمحل و بختیاری نیست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، در مسیر اسلام و ارزش‌های دینی قرار داشتن را از دغدغه‌های مستمر اهل تقوا دانست.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به قیام مردم قم در 19 دی ماه، این حادثه عظیم را یکی از روزهای سرنوشت ساز برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: مردم موقع‌ شناس قم با حرکت به موقع و هوشمندانه خود فتنه دستگاه پهلوی، ساواک و در رأس آن ها استکبار جهانی آمریکا را خنثی و زمینه شکل گیری انقلاب اسلامی را فراهم کردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: دشمنان در همه دوران‌ها از بصیرت و موقع‌شناسی ملت ایران در راستای عمل به وظایف ضربه خورده است؛ برهمین اساس می‌کوشد که حوادث عظیمی همچون نهم دی و 19 دی ماه را از اذهان محو کنند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین گلایه خود از مسؤولانی که در نهم دی ماه امسال هیچ گونه واکنش و موضع‌گیری علیه فتنه گران نداشتند و خواسته یا ناخواسته با نقشه شوم دشمن همراه شدند را یادآور شد.
 
این مقام مسؤول در ادامه با تبریک به مناسبت 17 ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، از برگزاری کنسرت‌های موسیقی متعدد به بهانه این ایام در مرکز استان چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد.
 
وی با طرح این سؤال که این کنسرت‌های موسیقی به دنبال چه هدفی هستند؟ تصریح کرد: متأسفانه موسیقی‌هایی که در این مجالس اجرا می‌شود موسیقی‌های حرام هستند و به یقین این گونه مجالس در شأن استان چهارمحال و بختیاری و مردم متدین و ولایت‌مدار شهرکردی نیست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که به بهانه ولادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) فضای معصیت و گناه در استان به راه انداخته شده است، تصریح‌کرد: متأسفانه افراد با پوشش‌های بسیار نامطلوب و زننده دور هم جمع شده و فضایی آلوده به گناه و معصیبت فراهم می‌کنند که این چنین شرایطی با آموزه‌های دینی ما به شدت در تضاد است.
 
امام جمعه شهرکرد بر لزوم انعکاس این نازیبایی‌ها از ناحیه مردم دلسوز به مسؤولان و کسانی که مجوز برای اجرای این گونه کنسرت‌ها در استان را صادر می‌کنند تأکید کرد و گفت: مردم مؤمن همان‌گونه که دغدغه‌مندی خود را در این موضوع به نماینده حضرت آقا منعکس می‌کنند باید این نارضایتی را به مسؤولان و کسانی که مجوز برگزاری این چنین کنسرت‌ها را می‌دهند نیز انتقال بدهند.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که مسؤولان استانی نباید مجوز برگزاری این محافل در مرکز استان را صادر کنند خاطرنشان کرد: در استانی که مردم آن را با ولایت‌مداری، محبت سرشار به اهل بیت، ایمان و تقوا می‌شناسند برپایی این مجالس دور از شأن و جایگاه استان است؛ بنابراین مسؤولان با برگزاری این چنین محافلی برخورد جدی داشته باشند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نبوت، امامت و ولایت سه حلقه متصل به هم برای رساندن انسان‌ها به مقصد نهایی هستند که بدون آن بشریت هیچ‌گاه به فلاح و مقصد نهایی نخواهد رسید.
 
وی ولایت فقیه را شاخص و راهنمای اصیل و حیات بخش اسلام ناب دانست و گفت: کسی که در برابر ولایت ایستادگی می‌کند و مواضع خود را در برابر ولایت قرار می‌دهند به طور قطع اسلام ناب و توحید را نشناخته است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که برخی‌ از دولتمردان با بیان سخنان نسجیده به دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، تصریح کرد: بنا بر فرموده رهبر انقلاب، ایجاد تفرقه و دو دستگی در میان مردم، به هر عنوان و با هر توجیه ضد منافع ملی و ضد آرمان‌ها است./9457/پ201/ب2
ارسال نظرات