۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۴۰۲۷۶
امام جمعه ایلام:

شعارهای انحرافی و دور از شأن مسؤولان سبب ایجاد التهاب سیاسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تحقق شعارهای انتخاباتی که حل مشکلات معیشتی و تعامل سازنده با دیگر قوا و جلب رضایت مردم با شعارهای انحرافی و دور از شأن مسؤولان اجرایی امکانپذیر نیست، بلکه موجب فرافکنی و ایجاد التهاب سیاسی در کشور می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، امام جمعه ایلام، در خطبه های نماز جمعه این شهر بیان کرد: اندیشمندان جهان اسلام با تکیه بر اصول مشترک نظیر خدای واحد، پیامبر، قبله و کتاب آسمانی مشترک  به دنبال تثبیت و تقویت وحدت میان مسلمانان باشند، بدون شک اتحاد و انسجام میان مسلمانان استکبار جهانی را از هر گونه اقدامات تفرقه‌انگیز و ضداسلامی ناکام می‌کند.

 


وی در ادامه بیان کرد: بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت روح الله(ره) با ابتکار مثال زدنی خود در تعیین هفته وحدت موفق شد در سایه این عید بزرگ و خجسته، تحقق وحدت میان همه مسلمانان در سراسر جهان را تقویت کند.

 


نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: امام (ره) اساس و ریشه قدرت مسلمانان سراسر جهان  را در حفظ وحدت و کنار گذاشتن اختلافات جزیی می دانست، رهبر معظم انقلاب نیز در همین مسیر، وحدت کلمه را نیاز اساسی دنیای اسلام اعلام کرده و همواره بر اتحاد و اتفاق نظر هر چه بیشتر مسلمانان تأکید دارند.

 


وی تصریح کرد: دنیای اسلام همواره از جانب دشمنان خود به ویژه آمریکا و صهیونیسم جهانی که تبلور استکبار و استعمار هستند در معرض تهدید بوده است، دشمنان دین برای ضربه زدن به پیکر اسلام از همه امکانات فرهنگی، سیاسی و نظامی استفاده می‌کند.

 


حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظامی مبتنی بر قوانین نورانی اسلام، و الگو شدن ایران اسلامی برای سایر ملت های مسلمان، دشمنان برای مهار موج کوبنده انقلاب و عدم سرایت جریان عدالت خواهی به کشورهای منطقه ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی را در رأس برنامه ها و توطئه های شوم خود قرار دادند.

 


وی در ادامه با اشاره به سالروز قیام 19 دی خاطرنشان کرد: قیام مردم قم در 19 دی ماه سال 56 در واقع اتحاد و همبستگی ملت ایران اسلامی در برابر استکبار را به اثبات رساند و پاسخی کوبنده به استکبار جهانی بود، حماسه این روز بزرگ در حقیقت جرقه ای برای تحقق و پیروزی انقلاب اسلامی بود که برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار و بزرگ در تاریخ انقلاب جاویدان شد.

 


امام جمعه ایلام همچنین به سالروز عملیات غرورآفرین میمک در استان ایلام اشاره کرد و ادامه داد: این عملیات نخستین عملیات آفندی بعد از تهاجم گسترده ارتش بعث به ایران اسلامی بود و نقش عشایر غیور به ویژه ایل بزرگ خزل در کنار نیروهای مسلح ارتش سپاه بی‌بدیل بود.

 


حجت الاسلام والمسلمین لطفی اظهار داشت: تحقق شعارهای انتخاباتی که حل مشکلات معیشتی و تعامل سازنده با دیگر قوا و جلب رضایت مردم با شعارهای انحرافی و دور از شأن مسؤولان اجرایی امکانپذیر نیست، بلکه موجب فرافکنی و ایجاد التهاب سیاسی در کشور می شود.

 


وی تأکید کرد: بیان سخنانی نظیر رفراندوم، ادبیات خارج از عرف انقلاب و نظام اسلامی است، هرچند شعار رفراندوم عمومی در دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان از سوی برخی از عناصر اصلی فتنه مطرح می شد و غرض آنها از طرح رفراندوم حذف حاکمیت دین با محوریت ولایت فقیه بود که مانند همیشه از مردم تو دهنی خوردند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات