۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۴۰۴۴۳
نماینده مجلس:

مشکلات معیشتی روحانیان مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: معیشت روحانیان استقلال فکری آنان را از بین برده از این رو مسؤولان باید در جهت گره گشایی از مشکلات این قشر اقدام کنند.
قسيم عثماني، نماينده مردم بوکان در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش وحدت و امنیت که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از روحانیان و علمای شیعه و سنی در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام دین رهایی از بن بست ها، دین رفع افسردگی و پژمردگی و دین امید است.

 

وی با بیان اینکه دین اسلام کامل ترین دین برای انسان است، افزود: در دین اسلام و دین اخوت و برادری تبیین اخلاق و روش پیامبر امری ضروری است.

 

عثمانی ادامه داد: آنچه که امروز در سراسر دنیا اتفاق می افتد گرایش جوانان نیک فطرت به دین مبین اسلام است که افزایش گرایش به دین اسلام در کشورهای غربی و آمریکا بیشتر از رشد جمعیت است و این امری نگران کننده برای جهان غرب و استکبار جهانی است.

 

وی اضافه کرد: پیشرفت اسلام در کشورهای غربی نشانه اعتقاد و ایاک نستعین بودن دین مبین اسلام است نه اینکه هر عمل و اتفاقی به خواسته و قدرت کشورهای غربی و آمریکا در حال وقوع است.

 

نماینده مردم بوکان خاطرنشان کرد: این رخداد موجبات وحشت دشمنان غربی را فراهم کرده است و در صدد تبدیل دین رحمانی به دینی خشن با ایجاد گروهک های داعش و ضد اسلامی هستند و این حرکت ها نشانه ضعف دشمنان و افول قدرت استکبار جهانی است.

 

وی با بیان اینکه روحانیان معلمان دین اسلام، جهاد گر و سرباز دین هستند که نه تنها به تبلیغ دین می پردازند بلکه در مقابل دشمنان اسلام نیز می ایستند.

 

عثمانی با بیان اینکه روحانیان آذربایجان غربی متمایز تر از سایر استان ها هستند، گفت: تمامی روحانیان وظیفه حفظ وحدت و برادری را در جامعه بر عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه روحانیان پایه و اساس نظام و ولایت هستند، تصریح کرد: معیشت روحانیان استقلال فکری آنان را از بین برده و استقلال فکری را با تهدید مواجه ساخته است که در این راستا تمامی مسؤولان استانی و کشوری باید تلاش کنند تا این گره را از کار روحانیان گشوده تا با رشد بهتر این قشر در جامعه رو به رو باشیم.

 

وی در پایان از علما و امت اسلامی خواست تا با حفظ وحدت در مسیر وحدت و ولایت گام بردارند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات