۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۴۰۶۹۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

فلسفه نهضت انقلاب اسلامی بازگشت به هویت اسلامی و انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، فلسفه نهضت انقلاب اسلامی را بازگشت به هویت اسلامی و انسانی دانست و گفت: نهضت انقلاب اسلامی شعاعی از انقلاب حسینی است که امروز در جهان به الگو تبدیل شده است.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت ااسلام ابوالقاسم طاهری،مدیر حوزه علمیه مازندران امروز جلسه ستاد دهه فجر استان با اشاره به این که هر روز که از عمر این انقلاب می گذرد ابعاد تازه از عظمت و شکوه نظام اسلامی بیشتر برای جهانیان آشکار می شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز به عنوان الگویی برای ملت های جهان تبدیل شده است.

 

وی، امام راحل را احیاگر اسلام ناب در دوره جدید معرفی کرد و با بیان این که دشمنان قبل از پیروزی انقلاب تنها در پی نهادینه کردن اندیشه های غربی در ایران بودند، گفت: امام خمینی(ره) با اراده قوی و پشتوانه الهی و مردمی با شعار جمهوری اسلامی انقلاب کرد و پیروز شد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیچ مستکبری نمی تواند در مقابل عظمت امت اسلامی مقاومت کند، ادامه داد: بیداری اسلامی که امروز شاهد آن در اقصی نقاط جهان هستیم مقدمه ای برای نجات امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که فلسفه بعثت همه پیامبران الهی  بازگشت به هویت انسانی بود، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز  در اوج جاهلیت آن دوران، بشریت را از حیرت ضلالت و جهالت نجات داد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، فلسفه نهضت انقلاب اسلامی را بازگشت به هویت اسلامی و انسانی دانست و تصریح کرد: نهضت انقلاب اسلامی شعاعی از انقلاب حسینی است که امروز در جهان به الگو تبدیل شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب با اصل انقلاب اسلامی مخالف بودند و برای تضعیف آن از همه حربه ای استفاده کردند، افزود: مشکل دنیای غرب با نظام اسلامی مسائل حاشیه ای که امروز مطرح می کنند نیست بلکه آنها با اصل اسلام مشکل دارند.

 

حجت الاسلام طاهری به تلاش 300 ساله غرب برای نابودی کامل دین اشاره کرد و با بیان این که همه سرمایه گذاری غرب برای به حاشیه بردن دین و مبانی اسلامی بود، تصریح کرد: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، دین و ارزش های اسلامی به متن جامعه بازگشت.

 

وی با تأکید براین که نباید تنها به ظاهر اسلامی بسنده کنیم، تأکید کرد: همان طور که قانون اسلامی ما تفسیر نظام مند قرآن است باید در اجرای آن نیز با جدیت بیشتری تلاش صورت گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مبانی دینی در رأس نظام قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم در جهت اجرای صحیح احکام و قوانین دینی کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود راه پیروزی امت اسلامی در برابر کفار و دشمنان را تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اگر به هر دو امانت به جای مانده از پیامبر گرامی تکیه کنیم به حتم پیروز میدان نبرد علیه کفار خواهیم بود.

 

وی مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه بشری را فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) پیامبر دانست و گفت: متأسفانه امروز عده ای انسان جاهل به نام اسلام جنایت های بشری بزرگی را در منطقه مرتکب می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی هم قسم شده اند، افزود: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران در 35 سال گذشته مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که امروز ملت ایران هوشیارتر از هر زمان دیگری در برابر دشمنان اسلام و انقلاب می ایستد، خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون حضور در صحنه ملت در عرصه های مختلف است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات