۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۴۰۷۰۲
عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

شناخت مذاهب اسلامی از یکدیگر بهترین راه برای مقابله با توطئه دشمن است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: شناخت مذاهب اسلامی از یکدیگر بهترین و کارسازترین سلاح برای مقابله با تفرقه افکنی‌های دشمنان است.
مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت‌الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی، امروز در همایش امت واحده اسلامی که با حضور علما و روحانیان شیعه و اهل سنت و جمعی از مسؤولان در شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: قانون اساسی مدینه که از سوی پیامبر اکرم(ص) مطابق با قرآن تنظیم شده بود اساس حرکت امت اسلام قرار گرفت، پیامبر مکرم اسلام(ص) با تلاش های فراوان در صدر اسلام  موفق شدند قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف را که هیچ سنخیتی با هم نداشتند کنار هم آورده، حضرت رسول(ص) با ندای وحدت، قوم‌گرایی و فرقه‌گرایی را در بین مردم آن زمان برداشته و یک امت واحده تشکیل دادند.

 

وی در ادامه گفت: مسلمانان در آن زمان آن چنان در اسلام غرق شدند که ملیت‌ها را فراموش کرده و اصل اسلام را مورد توجه قرار دادند، امروزه متأسفانه پر رنگ شدن ملیت‌ها، فرقه‌ها و قومیت‌ها در میان جامعه اسلامی موجب کم‌رنگ شدن اصل اسلام شده است.

 


عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: آنقدر مذاهب را پررنگ کرده ایم که گویی این مذاهب ادیان مختلف اند، اگر موفق به تشکیل امت واحده شویم به همان جایی خواهیم رسید که مسلمانان در صدر اسلام رسیدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی گفت: کلمه تقریب در نخستین مرحله از سوی سید جمال‌الدین اسدآبادی در مصر و بعد از آن از سوی رهبر معظم انقلاب با ندای مجمع جهانی تقریب و دانشگاه تقریب مذاهب مطرح شد، هدف از بیان این مبحث از سوی معظم له، تبدیل امت اسلامی به یک امت واحده برای اقتدار بیش از پیش اسلام ناب محمدی(ص) است.


وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه با وجود نقاط اشتراک فراوان در بین مسلمانان برخی به تفرقه دامن می‌زنند، این در حالی است که مسلمانان در مسائل ضروری و اصلی کاملا مشترک بوده و هیچ گونه تفاوتی ندارند.

 


عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: شناخت از مذاهب یکدیگر در بین امت اسلامی بهترین و کارسازترین سلاح برای مقابله با تفرقه افکنی‌های دشمنان است.


وی توجه به تقریب و نزدیک شدن قلوب مسلمانان به همدیگر را از مسائل مهم در بحث تشکیل امت واحده اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: اتحاد مهم‌ترین اصل در پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان از صدر اسلام تا کنون بوده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی تصریح کرد: جهادی که امروز گروه‌های سلفی و داعش نام آن را بر خود نهاده و داعیه برقراری اسلام واقعی را دارند، جهاد منافق و ضداسلام است چرا که جهاد در دین اسلام معانی خاص و اصول خود را دارد که آنها هرگز رعایت نمی‌کنند، جهاد در دین اسلام به معنی کشت و کشتاری که امروز گروه‌های تکفیری در کشورهای مسلمان راه انداخته‌اند، نیست، جهاد با نفس، و کشتن شیطان درون، جهاد با سلاح قرآن و جهاد احسان از جلوه‌های جهاد مورد تأکید در دین اسلام است.


عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی صلح را یک مسأله مهم در دین اسلام نام برد و گفت: داعش و گروه‌های تکفیری در اصل دستاویزی از سوی استکبار برای ضربه‌زدن به اسلام ناب محمدی(ص) هستند.


وی تأکید کرد: جهاد در دین اسلام در اصل به معنای تلاش و کوشش بوده تا جایی که از همین کلمه مبارک بحث اجتهاد در مراکز علمیه شکل گرفته است.


حجت‌الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی اظهار داشت: عدم اطلاع از تمامی جوانب قوانین اسلامی موجب به بیراهه رفتن مسلمانان می شود، 
بعد از شناخت صحیح از مذاهب، الفت میان پیروان  آنها ایجاد می شود و این مهم هم زمینه برادری را فراهم  می کند و پس از آن ان شاءالله شاهد تشکیل امت واحده خواهیم بود./967/پ202/ب4

ارسال نظرات