۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۴۰۷۲۶
خانواده پلیس مسلمان کشته شده در فرانسه:

تمامی مسلمانان را به بهانه حملات تروریستی در فرانسه متهم نکنید

خبرگزاری رسا ـ خانواده افسر پلیس مسلمانی که در جریان حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو در شهر پاریس، پایتخت فرانسه کشته شد از مردم خواستند که تمامی مسلمانان را به دلیل وقوع چنین حادثه‎ای متهم نکنند.
برادر پليس مسلمان کشته شده در حملات تروريستي فرانسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، خانواده افسر پلیس مسلمانی که در جریان حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو در شهر پاریس، پایتخت فرانسه کشته شد از مردم خواستند که تمامی مسلمانان را به دلیل وقوع چنین حادثه‎ای متهم نکنند.
 
احمد مرابط، افسر پلیس مسلمان یکی از 17 قربانی حوادث تروریستی در فرانسه بود.
 
مالک مرابط، برادر افسر پلیس مسلمان کشته شده در این حادثه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: من هم اکنون به تمامی نژادپرستان و اسلام ستیزان اعلام می کنم که نباید افراط گرایان را با مسلمانان واقعی اشتباه گرفت.
 
وی همچنین از رسانه های گروهی بابت پخش صحنه به قتل رسیدن برادرش به وسیله تروریست ها انتقاد کرد؛ این ویدئو احمد مرابط را در حالی نشان می دهد که زخمی شده و پیش از آن که با شلیک گلوله بر سر کشته شود دستانش را بالا برده و از حمله کنندگان می خواهد که وی را نکشند.
 
مالک مرابط خطاب به رسانه های گروهی خاطرنشان کرد: چطور می توانید این ویدئو را پخش کنید؟ من صدای برادرم را شنیده و او را شناختم، من دیدم که وی چطور کشته شد و هر روز صدای او را می شنوم. 
 
دو تروریست حمله کننده به دفتر مجله شارلی ابدو به نام های شریف و سعید کوآچی، که یازده نفر را در داخل دفتر مجله شارلی ابدو به قتل رسانده بودند در جریان فرار از ساختمان این مجله احمد مرابط، افسر پلیس مسلمان را نیز به قتل رساندند.
 
 
از سوی دیگر، عبدالقادر عاشور، امام جماعت یکی از مساجد فرانسه نیز در اظهاراتی خاطرنشان کرد: افرادی که این حملات را به نام اسلام انجام دادند مسلمان واقعی نیستند...پیامبر اسلام (ص) خشونت علیه غیرمسلمانان را تایید نمی کرد.
 
همچنین، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد: وی (احمد مرابط) خود یک مسلمان بود. چنین حوادثی را نباید به عنوان جنگ مذهبی تلقی کرد./990/ب902/ک
ارسال نظرات