۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۴۱۰۳۱

تلاش امام جمعه ارومیه برای مهاجرت روحانیان به آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هم اکنون بیش از دو هزار روحانی آذربایجان غربی در شهرهای قم، کاشان، اصفهان، مشهد و بناب در حال تحصیل و یا تدریس هستند که دفتر نمایندگی ولی فقیه برای مهاجرت معکوس این روحانیان می کوشد تا از این ظرفیت ارزشمند در استان بهره گیری شود.
نشست خبري رييس دفتر نمايندگي ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسینخانی، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در نشست خبری هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد و افزود: هتاکی به نبی مکرم اسلام تراژدی تکراری است که برای سنجش میزان پایبندی امت اسلامی به ارکان دین اسلام انجام می شود.

 

وی اظهار کرد: مجله ای که به بهانه آزادی بیان چنین جسارتی می کند اگر با همین عنوان به مسأله هولوکاست بپردازد، دفترش پلمپ می شود.

 

حجت الاسلام حسینحانی این هتاکی ها را توطئه دشمنان علیه امت اسلامی خواند و گفت: گروهک داعش نیز با هدف خدشه دار کردن چهره اسلام به وجود آمده است درحالی که امروزه داعش ساخته و پرداخته غرب دامن گیر حامیان آنها شده است.

 

مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین حسنی نباید فراموش شود

 

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به 25 دیماه سالروز انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه از سوی رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: بخش اول حکم انتصاب نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی تجلیل از زحمات ارزشمند و مجاهدانه حجت الاسلام والمسلمین حسنی است.

 

وی از حجت الاسلام والمسلمین حسنی به عنوان رهبر معنوی آذربایجان یاد کرد و گفت: این روحانی مبارز قبل از انقلاب مجاهدات خود را شروع کرده و نقش اساسی در پیروی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

 

حجت الاسلام حسینحانی با اشاره به نقش امام جمعه اسبق ارومیه در صیانت از ارزش های انقلابی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در فراز اول حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرده اند؛ نباید تلاش ها و مجاهدت های حجت الاسلام والمسلمین حسنی فراموش شود.

 

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی احیای ارزش های دینی در جامعه را از مطالبات رهبر انقلاب از نماینده خود در استان آذربایجان غربی برشمرد و گفت: در این راستا با تعامل معقول و مستمر مسؤولان، صاحب نظران و رسانه های استان جریان نرم فرهنگی در حال شکل گیری است که امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد نتایج آن در استان باشیم.

 

فراهم کردن امکانات مهاجرت معکوس روحانیان

 

حجت الاسلام حسینخانی اظهار کرد: ارتباط با روحانیت از دیگر مباحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین قریشی است که در این زمینه سعی می شود ضمن ارتباط ارزشمند و قابل توجه با روحانیت؛ عالمانی آگاه و اصیل تربیت شوند تا در بحث عمق بخشی معنویت عمومی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به ریاست  امام جمعه ارومیه در شورای عالی حوزه های علمیه استان، افزود: به برکت ارتباط مستمر با حوزه های علمیه و برگزاری جلسات کاربردی و علمی ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه استان به صورت جدی پیگیری می شود که امیدواریم در آینده در بحث تربیت طلبه و عالم دینی به موفقیت های چشمگیری دست یابیم.

 

حجت الاسلام حسینخانی افزود: به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان امسال بیش از یک هزار جوان جذب حوزه های علمیه استان شدند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار روحانی آذربایجان غربی در شهرهای قم، کاشان، اصفهان، مشهد و بناب در حال تحصیل و یا تدریس هستند که دفتر نمایندگی ولی فقیه برای مهاجرت معکوس این روحانیون می کوشد تا از این ظرفیت ارزشمند در استان استفاده شود.

 

وی گفت: با توجه به سامانه جمع آوری اطلاعات روحانیان آذربایجان غربی در حال حاضر بالای 20 نفر از روحانیان آذربایجان غربی مقیم قم دارای مدرک دکتری فرق و مذاهب هستند که اماده اند با حضور در استان اقدام به کارهای علمی، تحقیقاتی و مدیریتی کنند.

 

حجت الاسلام حسینخانی فراهم کردن امکانات برای مهاجرت معکوس روحانیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ساخت استاد سرا در شهرستان های مختلف استان و همچنین خانه های عالم در این راستا در حال انجام است.

 

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 42 خانه عالم در استان در حال احداث است که تعدادی در حال اتمام و تعدادی نیز از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

 

احیای شورای روحانیت ارومیه

 

وی احیای شورای روحانیت ارومیه را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات رهبری برشمرد و تصریح کرد: در این شورا مباحث مربوط به امور روحانیت آسیب شناسی شده و بر رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط و قوت تلاش می شود.

 

حجت الاسلام حسینخانی از برگزاری جلسه با ائمه جمعه استان هر 45 روز یکبار خبر داد و ابراز امیدواری کرد: جلسات مستمر با ائمه جمعه شیعه و سنی استان منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

 

وی با اشاره به مطالبه رهبری در خصوص بهبود وضعیت معنوی و فرهنگی استان، گفت: در این راستا جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان دبیرخانه دائمی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قریشی برگزار شده و مسائل مختلف فرهنگی دینی استان رصد شده و مباحث کارشناسی مطرح می شود.

 

طرح جامع توسعه مصلای امام خمینی ارومیه در حال مطالعه است

 

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب بر تقویت مساجد و مصلاها ستاد رسیدگی به امور مساجد در استان راه اندازی شده است که به صورت متمرکز نسبت به شناساسس مساجد، ارتباط و ارتقای مهارت های علمی ائمه جماعات و ... می پردازد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به غنای محتوای خطبه های نماز جمعه و قابل استفاده بودن برای آحاد جامعه روز به روز شاهد حضور چشم گیر نخبگان و مردم عادی در نماز جمعه ارومیه هستیم.

 

حجت الاسلام حسینحانی از طرح جامع توسعه مصلای امام خمینی(ره) ارومیه خبر داد و گفت: طرح جامع توسعه مصلای ارومیه در حال مطالعه است که پیش بینی می شود بر اساس سند چشم انداز 20 ساله ظرفیت 12 هزار نفری آن به 100 هزار نفر افزایش یابد.

 

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی نظارت بر امورات فرهنگی و سیاسی استان را از دیگر وظایف نماینده ولی فقیه در استان خواند و افزود: در این راستا مسائل مختلف رصد شده و در صورت نیاز نیز تذکرات لازم ارائه شده است که تا به امروز نیز در مدیریت و برنامه های کلان تأثیرات مثبت خود را گذاشته است.

 

وی با تأکید بر ایجاد همدلی و هماهنگی در استان، گفت: احزاب، جریان ها و گروه‌ها با گرایش های مختلف با نماینده ولی فقیه در استان ارتباط دارند که این امر همدلی و هماهنگی خاصی را در استان فراهم کرده است.

 

اتمام زائرسراهای ارزان قیمت تا سال 96

 

حجت الاسلام حسیخانی با تشریح آخرین وضعیت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد، گفت: 600 متر مربع زمین از سوی شهرداری مشهد تحویل شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری جواز پروانه و نقشه ساخت اخذ شود تا از ابتدای سال آینده عملیات ساخت زائر سراها آغاز شود.

 

حسینخانی اظهار کرد: برای تکمیل زائرسراهای یک هزار تختی مردم آذربایجان غربی در مشخد 150 میلیارد ریال برآورد شده است که خوشبختانه پرداخت 50 میلیارد ریال آن از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ارومیه به تصویب رسیده و 50 درصد هزینه های ساخت را نیز خیری بر عهده گرفته است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: زائرسراهای ارزان قیمت آذربایجان غربی در مشهد مقدس با همکاری خیران تا اوایل سال 96 آماده بهره برداری قرار می گیرد.

 

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به چارت دفتر نمایندگی ولی فقیه گفت: دفاتر  نمایندگی ولی فقیه ساختار خاصی ندارند و بر اساس نیاز نسبت به جذب نیرو اقدام می کنند که در حاضر دو واحد روابط عمومی و ارتباطات مردمی فعال است.

 

گفتنی است، نشست خبری رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت 25 دیماه، سالروز انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد./936/پ201/ب4

ارسال نظرات