۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۴۱۱۴۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

محبت اهل بیت موجب نزدیکی دل ها و مانع از تفرقه می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، وحدت بین شیعه و سنی را مهم ترین راهبرد خنثی کردن توطئه های دشمنان دانست و گفت: اگر محبت اهل بیت(ع) محور کارها و اعمال ما در زندگی قرار گیرد، دل‌ها به هم نزدیکتر شده و از بسیاری از اختلافات جلوگیری خواهد شد.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، وحدت بین شیعه و سنی مهم ترین راهبرد خنثی کردن توطئه های دشمنان دانست و گفت: مسلمانان باید با تمرکز بر نقاط مشترک خود درصدد رفع اختلافات کوشش کرده و اجازه هرگونه آسیب از سوی استکبار و دشمنان را سلب کنند.

 

وی گفت: اکنون دشمنان، همه توطئه‌های خود را بر ایجاد اختلاف، به ‌ویژه اختلاف مذهبی متمرکز کردند و برآنند تا به این وسیله بر اسلام و مسلمانان خدشه وارد کرده و آنان را از داخل تهی کنند.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: وحدت میان امت اسلامی مهم‌ترین و بهترین راه نابودی افکار پلید دشمنان است و باید با هوشیاری و استفاده از مشترکات دینی و اعتقادی اتحاد خود را حفظ و مانع نفوذ دشمن و اجرای توطئه‌های شوم‌شان شویم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی نقش طلاب را در بیان حقایق دین از ضروریات دانست و تصریح کرد: وعاظ و روحانیان ما باید در منبرهای خود بر این نکته تاکید کرده و به مردم و مسلمانان اهل سنت و شیعه اتحاد و همبستگی را گوشزد کنند و بگویند که دشمن اصلی ما آمریکا و صهیونیست است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران افزود: اگر محبت اهل بیت(ع) محور کارها و اعمال ما در زندگی قرار گیرد، دل‌ها به هم نزدیکتر شده و از بسیاری از اختلافات جلوگیری خواهد شد.

 

وی وحدت بین شیعه و سنی را در حال حاضر حائز اهمیت دانست و گفت: امروز مسأله وحدت شیعه و سنی یک امر حیاتی برای جهان اسلام است و باید با ایجاد اتحاد و جلوگیری از اختلافات، در برابر ترفندهای دشمنان هوشیار بوده و نقاط مشترک را تقویت کرد.

 

امام جمعه نکا اظهار داشت: وحدت و انسجام و همبستگی از جمله عوامل پیشگیری از دسیسه‌های شوم دشمنان است که باید بیشتر مورد توجه مسلمانان شیعه و‌ سنی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام لائینی اختلاف و افتراق میان مسلمانان را یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام دانست و گفت: مسلمانان وظیفه دارند با این توطئه‌ها مبارزه و از سرمایه‌های ملی و دینی خود دفاع کنند.

 

وی با اشاره به این‌که تفرقه ‌افکنی و آسیب رساندن به وحدت میان مذاهب، از بزرگترین توطئه‌های دشمنان است، افزود: مسلمانان تنها با حفظ انسجام، یکپارچگی و همدلی خود می‌توانند از این تفرقه‌افکنی‌ها جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی از قدرت روزافزون اسلام به شدت واهمه دارند خاطر نشان کرد: آنها به این باور رسیده‌اند که در آینده نزدیک کفر ساقط و سرنگون و پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته می شود.

 

وی با بیان این‌که دشمنان به دنبال برجسته کردن اختلافات میان فرق و مذاهب اسلامی هستند خاطر نشان کرد: بیش از هر زمان دیگر حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی ضروری و حیاتی است./950/پ302/ب1

ارسال نظرات