۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۴۱۸۷۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

تجمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی در محکومیت توهین به پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از برگزاری تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیان این استان در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم(ص) خبر داد.
تجمع طلاب خراسان شمالي ر عليه نشريه فرانسوي

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: صبح چهارشنبه هفته جاری، یکم بهمن ماه طلاب و روحانیان این استان در اعتراض به هتاکی و توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر اکرم(ص) تجمع اعتراض آمیز برگزار می کنند.

 

وی اضافه کرد: این تجمع از ساعت 10 صبح در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) بجنورد با حضور روحانیان و طلاب مدارس علمیه مختلف خراسان شمالی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و رییس شورای استانی حوزه های علمیه این استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری از همه طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی برای حضور در این تجمع دعوت کرد و گفت: حوزویان خراسان شمالی با حضور در این تجمع اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را به شدت محکوم می کنند.

 

وی در ادامه با بیان این که اقدامات توهین آمیز کشورهای غربی علیه اسلام در راستای گسترش تفکر اسلام هراسی و اسلام ستیزی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام به خیال خام خود می خواهند با انجام این اقدامات مانع از گسترش روز افزون دین مبین اسلام در کشورهای اروپایی و آمریکایی شوند.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: تداوم توهین به مقدسات اسلامی از سوی دشمنان نشان دهنده استیصال آنها در برابر موج گسترده اسلام خواهی در دنیا است و حرکت بی شرمانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو نیز دقیقا ناشی از عجز و زبونی دشمنان در برابر اسلام راستین است.

 

وی با بیان این که دشمنان با انجام و برنامه ریزی این اقدامات نمی توانند مانع از گسترش اسلام ناب محمدی در دنیا شوند، اظهار داشت: مسلمانان جهان در برابر اقدامات ضددینی و هتک حرمت مقدسات اسلام از سوی دشمنان سکوت نکرده و با برپایی تجمعات مختلف اعتراض و انزجار خود از این گونه اقدامات موهن را اعلام کرده اند.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری انتشار کاریکاتور موهن علیه رسول گرامی اسلام(ص) در این نشریه فرانسوی توطئه ای هدفمند از سوی دشمنان اسلام بود و همین کشورها پس از انتشار این کاریکاتورها و وقایع بعدی، از آنها نهایت سوء استفاده برای تاختن به اسلام و اسلام هراسی را کردند.

 

وی با بیان این که داعش و شارلی ابدو تکمیل کننده یکدیگر در توهین و تخریب دین مبین اسلام هستند، تصریح کرد: می بایست مسلمانان در برابر این اقدامات هوشیار بوده و با اتحاد و همدلی و پرهیز از هر گونه اختلاف نظر در مقابل دشمن مشترک خود ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: در حالی که کشورهای غربی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر هستند اما از گسترش اسلام در کشورهای خود به هراس افتاده اند و می خواهند با این گونه جنایت ها مردم را نسبت به اسلام بدبین کنند.

 

گفتنی است، نشریه طنز فرانسوی شارلی ابدو کاریکاتورهای موهن زیادی از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر اکرم(ص) منتشر کرده است.

 

این نشریه در آخرین شماره خود در تیراژ حدود شش میلیون نسخه، مجدداً با چاپ کاریکاتوری به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توهین کرد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات