۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۴۱۹۹۰
برادر شهید حسن طهرانی مقدم:

تبعیت از ولایت و اتکا به ظرفیت‌های داخلی از عوامل موفقیت شهدی طهرانی مقدم بود

خبرگزاری رسا ـ برادر شهید حسن طهرانی مقدم گفت: شهید طهرانی مقدم منتظر نتیجه مذاکرات نبود بلکه علیرغم تحریم‌های بسیار گسترده بر توان داخلی و جوانان تکیه داشت و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانست به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند که سبب عزتمندی کشور شود.
سردار محمد تهراني مقدم، برادر شهيد تهراني مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار محمد طهرانی مقدم برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، صبح امروز در همایش مدیریت جهادی، شاخص‌ها و راهکارهای تحقق آن، در تالار ادب اصفهان، با اشاره به اتفاقات سال‌های ابتدای انقلاب در شهر اصفهان اظهار کرد: شهیدان الگوی موفقی از مدیریت جهادی هستند و باید تلاش کنیم رهروی خوبی برای آنها باشیم.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف مدیریت جهادی تصریح کرد: شهید مطهری مدیریت را فن بهتر بسیج کردن و بهتر سامان دادن و کنترل بهتر نیروهای انسانی توصیف کرده‌اند؛ در حقیقت بهترین رهبرها کسانی هستند که انسان‌ها را تحت یک آرمان به کار گیری کنند، جهاد به معنای تلاش و کوشش و بذل جان و مال در راه ایمان و اعتقاد و هدف است.

 

مدیر مؤسسه شهدای غدیر خاطرنشان کرد: اجتهاد نهایت تلاش و کوشش است که برای رسیدن به هدفی مقدس به کار گرفته می‌شود، رهبر معظم انقلاب جهاد را یک نوع مبارزه معرفی می‌کنند که نیازمند تلاش و کوشش و مقابله با دشمن است و اگر این جهاد در برابر حق و حقیقت قرار بگیرد تبدیل به یک فتنه می‌شود و این به معنای لزوم نظارت بر عدم انحراف جهاد است.

 

برادر شهید حسن طهرانی مقدم با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در بیت پدر موشکی ایران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شهید حسن طهرانی مقدم را یک مدیر طبیعی توصیف کردند، کسی که در عرصه عمل با مدیریت صحیح و دقیق کشور را به اوج رساند.

 

وی آغاز سیر و سلوک پدر موشکی ایران را مسجد ذکر کرد و افزود: نقطه آغازین ایمان شهید طهرانی مقدم مسجد و خدمت کردن به خانه خدا بود، لقمه حلال خانه پدر یکی از مسائل مهم در سیر و سلوک شهید طهرانی مقدم بود و متأسفانه امروزه شاهد هستیم که کسب روزی حلال در جامعه مغفول مانده است و در حقیقت علت اصلی بسیاری از مشکلات جامعه ما ریشه در همین موضوع دارد.

 

طهرانی مقدم آشنایی با مبانی فکری امام خمینی را از علت‌های اصلی شکل گیری شخصیت درخشان و خاص شهدا به ویژه شهید حسن طهرانی مقدم دانست و ابراز کرد: از مهم ترین ویژگی‌های یک مدیر جهادی اخلاص است، یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید طهرانی مقدم اخلاص بود که نقش به سزایی در پیشرفت و موفقیت وی داشت و با تلاش و کوشش شبانه روزی تلاش می‌کرد برای پیشرفت و موفقیت کشور بدون کوچک‌ترین انتظاری از دیگران.

 

مدیر مؤسسه شهدای غدیر ضمن تصریح بر اتکا به توان داخلی شهید تهرانی مقدم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی اظهار کرد: شهید تهرانی مقدم منتظر نتیجه مذاکرات نبود و علیرغم تحریم‌های بسیار وسیع با استفاده از توانمندی جوانان کشور و استفاده از توانایی‌های داخلی توانست ایران را تبدیل به چهارمین کشور جهان در زمینه صنایع موشکی کند و شاهد هستیم که دشمن به لطف چنین تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در کشور وجود دارد جرأت رودر رویی با کشور ما را ندارد و همین تلاش‌ها و کوشش‌ها کشور ما را به عزتمندی رسانده است و در حقیقت اتکا به توان داخلی یکی از شاخصه‌های مدیر جهادی است.

 

وی ولایتمداری را از ویژگی‌های پدر موشکی ایران ذکر کرد و گفت: شهید طهرانی مقدم نه تنها عاشق ولایت بود بلکه بدون کوچک ترین تردیدی تابع ولی فقیه و نائب امام زمان بود، گاهی پروژه‌ای که یک سال زمان برده بود را به دلیل دستور ولایت نادیده می‌گرفت، شخصیتی آینده نگر و دقیق داشتند که با گام‌های استوار و بلند به پیش می‌رفت و این ثابت قدمی و بلند نظری همراه با برنامه ریزی دقیق یکی از مهمترین شاخصه‌های مدیران جهادی است./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات