۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۴۲۱۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

برنامه های فرهنگی در راستای تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب انجام شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که باید برنامه های فرهنگی در راستای تحقق دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب انجام گیرد، اظهار داشت: برطرف کردن دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری باید در اولویت‌ برنامه‌های اجرایی مسؤولان قرار گیرد و همچنین عموم جامعه نیز باید نقش خود را در این راستا ایفا کنند.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که باید شورای فرهنگی  تشکیل دهیم و ساماندهی کنیم گفت: با تشکیل این شورا می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در زمینه فرهنگ و هنر در استان قزوین انجام دهیم.

 

وی با اشاره به وظایف و اختیارات شوراهای فرهنگی ابراز داشت: شوراهای فرهنگی باید ارتباط خود را با هنرمندان و فعالان هنری افزایش دهند و مشکلات و نیازهای هنری‌ را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به اهمیت واکنش فعالان هنری در برابر توهینی که به پیامبر(ص) در نشریه فرانسوی شده است، بیان داشت: فعالان هنری و هنرمندان باید اعتراض خود را نسبت به اهانت نشریه فرانسوی نشان داده و با این کار حمایت خود از مقدسات دین اسلام به ویژه پیامبر اسلام(ص) را نشان دهند.

 

آثار هنری باید برای حمایت از ارزش‌های اسلامی خلق شوند

احمدی با تأکید بر این‌که آثار هنری باید برای حمایت از ارزش‌های اسلامی خلق شوند، تصریح کرد: ارزش‌های اسلامی باید در آثار هنری تجلی پیدا کند و این آثار برای همه جهانیان به نمایش گذاشته شود تا مردم دنیا به ویژه کشورهای غربی از عشق و علاقه مسلمانان نسبت به پیامبر(ص) آگاه شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین با تأکید بر این‌که باید برنامه های فرهنگی در راستای تحقق دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب انجام گیرد، اظهار داشت: برطرف کردن دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری باید در الویت‌ برنامه‌های اجرایی مسئولان قرار گیرد و همچنین عموم جامعه نیز باید نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: مسؤولان فرهنگی و هنری باید در نظر داشته باشند که با برگزاری جلسات، نشست‌ها، همایش‌ها و مراسمات فرهنگی و هنری ارتقای سطح کیفی این حوزه را نیز مورد توجه قرار داده و تأثیر اینگونه برنامه‌ها را در جامعه مورد بررسی قرار دهند./955/پ202/ب6

ارسال نظرات