۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۲۴۲۱۸۵
دبیر مجمع طلاب و فضلای تهران:

تصاحب کرسی‌های فرهنگی از سوی روشنفکران بی‌دین ارزش‌های اسلامی را تهدید می‌کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع طلاب و فضلای تهران با بیان این‌که برخی روشنفکران بی‌دین میز خطابه‌های فرهنگی تهران را به دست گرفته‌اند، گفت: حضور این‌گونه افراد در جامعه ارزش‌های اسلامی را تهدید می‌کند.
مجمع نمايندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سیدصادق محمدی، دبیر مجمع طلاب و فضلای تهران پیش از سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با طلاب و فضلای تهران بابیان این‌که مسأله ولایت  برای جهان اسلام مسأله ای  بسیار حیاتی است، اظهار کرد: ولایت در منطق اعتقادات اسلامی هم منطق حدوثی توحید است و هم علت بقاء توحید است.

 

وی بابیان این‌که توحید واقعی را می‌توان در موضوع ولایت یافت، عنوان کرد: اگر مساله ولایت در جهان اسلام آن‌گونه که حقیقت دارد از همان ابتدا در جایگاه حقیقی خود باقی می‌ماند امروز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) توهین نمی‌شد.

 

دبیر مجمع طلاب و فضلای تهران با بیان این‌که ما باید با آموزش صحیح عقاید به طلاب علوم دینی در تبلیغ کامل اسلام اهتمام بورزیم، عنوان کرد: در مجمع طلاب و روحانیون تهران برنامه‌های جدی آموزشی و کمک‌درسی برای طلاب تهرانی در نظر گرفته‌ایم؛ امروز ما نیاز به احیاء سنت‌هایی داریم که موجب احیاء حوزه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به مسائلی که در تهران به وقوع می‌پیوندد، گفت: در پایتخت اسلامی‌ ام القرای اسلام روشنفکران بی‌دینی میز خطابه‌ها را در اختیار گرفته‌اند و این به معنای تهدید واقعی ارزش‌هاست.

 

وی ادامه داد: طلاب و فضلای تهران با اهتمام بر تبلیغ جهادی در این شهر باید به حفظ حریم منبر رسول‌الله بپردازند تا این‌گونه واقایع دیگر قلب دل‌بستگان به ولایت را جریحه‌دار نکند.

 

نائب رئیس جامعه مدرسین قم بابیان این‌که تهران با این که پایتخت ام‌القری اسلام است، افزود: با این وجود متأسفانه در برخی از مناطق این کلان‌شهر از فقر شدید فرهنگ اسلامی رنج می‌برد.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که باید برای حل این بحران‌های اجتماعی یک‌همتی مضاعف در بین فضلا و طلاب تهران صورت پذیرد، گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ایجاد فضای معنوی و روحانی به تبلیغ به سیره خود پیامبر اسلام (ص) پرداخت.

 

وی در آخر ضمن اشاره به این‌که گروه‌های فعال تبلیغی در تهران 30 گروه هستند، اذعان کرد: مجمع طلاب و روحانیون تهران قصد دارد در راستای افزایش کمی و کیفی این گروه‌ها به تبلیغ جذب طلبه در تهران با مدارس همراه شود./837/پ202/ف

ارسال نظرات